توافق سازمان محیط زیست کشور و جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برای احیای دریاچه ارومیه

توان افزایی شرکت‌های خدماتی مجری همکار طرح در اجرای پروژه توسعه مشارکتی فنآوری (ptd) برای جلب مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه در دستور کار همکاری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و سازمان محیط زیست کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  سید جعفر ایرانی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: قرارداد اجرایی این طرح بین رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به امضا رسید.
 
او گفت: اعتبارات اجرایی این طرح از محل اعتبارات دولت ژاپن تامین گشته است و دفتر عمران سازمان ملل متحد، دولت ژاپن، سازمان حفاظت محیط زیست کشور، طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و وزارت جهاد کشاورزی؛ جهاددانشگاهی را در اجرای این طرح همراهی خواهند کرد.
 
ایرانی افزود: نوع و جزئیات کار توان افزایی شرکت‌های خدمات مجری طرح در اجرای پروژه توسعه فنآوری برای جلب مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه در دو بخش فنی و پشتیبانی دسته بندی شده است.
 
او گفت:در بخش اقدامات فنی، جهاددانشگاهی ظرفیت سازی شرکت‌ها جهت پیاده سازی توسعه مشارکت فنآوری، پایش و ارزیابی عملکرد شرکت‌های مجری، شبکه سازی شرکت‌های مجری جهت یادگیری جمعی و تبادل درس آموخته‌ها و یافته ها، جلب مشارکت سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های هدف، پایش تعهد سه جانبه شرکت ها، سازمان‌های جهاد کشاورزی و دفتر طرح تالاب‌ها و در نهایت ارزشیابی اثر بخشی اقدامات و استخراج و تدوین و پیاده سازی الگو را دنبال خواهد کرد.
 
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: شرکت‌های مجری محلی درگیر طرح؛ ۵ شرکت هستند که به طور متوسط هر شرکت ۵ عضو اصلی دارد که اهداف پروژه را در ۱۱ روستای منتخب دنبال می‌کنند.
 
او  با بیان اینکه در بخش فنی نیز برخی اقدامات در راستای توانمند سازی و ظرفیت سازی‌های آموزشی پیش بینی شده است اظهار کرد: پیش بینی شده است که ۴۳ روز کارگاه و ۱۷ نشست تخصصی در روند این طرح اجرایی شود.
 
ایرانی ادامه داد: خروجی‌های قابل تحویل این بخش نشست‌های همفکری و یادگیری جمعی برای بازیگران اصلی، بازخورد‌های اصلاحی درباره فرآیند‌ها و گزارش‌ها، گزارش از فرآیند توان افزایی و خروجی‌های آن و در نهایت ارئه مدلی عملی برای بکارگیری توسعه مشارکتی فنآوری (ptd) در حوزه کشاورزی پایدار می‌باشد.
 
او زمان اجرایی این طرح را ۱۲ ماه اعلام کرد و گفت: بیشترین سهم از وقت و انرژی طرح صرف همراهی و مربی گری شرکت‌ها خواهد شد.
 
گفتنی است طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از سال ۱۳۸۴ با حمایت برنامه عمران سازمان ملل متحد، تسهیلات جهانی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور آغاز شده است و برنامه مدیریت تالاب‌ها در قالب یک فرآیند مشارکتی و با هدف هم افزایی بین پروژه‌های توسعه و اقدامات حفاظتی در سطح حوضه آبریز تالاب‌ها تدوین شده است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.