قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ۲۵۵ پروژه‌ی فعال در تمامی عرصه‌های فنی و مهندسی دارد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت:این قرارگاه ۲۵۵ پروژه‌ی فعال در تمامی عرصه‌های فنی و مهندسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اهمیت بسیج و تفکر بسیجی گفت:حضرت امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند که، حرکت کشور هر کجا به کندی پیش رود می‌توان با استفاده از روحیه و تفکری بسیجی مشکل و موانع پیش رو را حل کرد.
 
سردار محمد با اشاره به اینکه امروزه نیز در کشور تمامی مسائل و مشکلات کشور با روحیه و تفکر بسیجی حل می‌شود، افزود:با داشتن روحیه و تفکر بسیجی می‌توان مسائل و مشکلات را در تمامی زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی حل کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به نقش بسیج در جنگ اقتصادی گفت:دشمن به طور کلی از مسائل نظامی و عرصه‌های سیاسی نا امید شده است و اقتدار نظامی در سایه تفکر و روحیه بسیج گسترده‌تر شده است.

وی ادامه داد:دشمن با ناجوانمردی کامل به عرصه‌های معیشتی مردم حمله برده و جنگ تمام عیار اقتصادی را ایجاد کرده است.

سردار محمد با اشاره به ماموریت اصلی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در سال ۱۳۶۸ تاسیس شد و در دوران اول قرارگاه مشغول بازسازی کشور بودیم و بعدا وارد توسعه و سازندگی زیرساخت‌های کشور شدیم و بعداز این دوران نیز دوران انحصار کشنی را تجربه کردیم.

وی به پروژه‌های در دست اجرا اشاره کرد و افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ۲۵۵ پروژه‌ی فعال در تمامی عرصه‌های فنی و مهندسی دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد:در حوزه نفت و گاز در بخش هایتک کشور امروز بی نیاز است.

وی ادامه داد:قرارگاه به عنوان نخ تسبیح توانسته است تمامی اجزای صنعت در کنار هم دیگر نگه دارد.

سردار محمد ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر تونل سازی و ۲۵۰ کیلومتر مترو در شهر‌های مختلف کشور احداث و یا در حال احداث بر عهده دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: در زمینه بندرسازی، پست اسکله‌ها و لای روبی‌ها خوشبختانه کشور خود کفا شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در آذربایجان غربی گفت:این استان یک استان مرزی است که مردمانش در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس در کنار رزمندگان اسلام برای دفاع کیان اسلامی ایستادگی و مقاومت کرده اند و امروز وظیفه سپاه و قرار گاه سازندگی این است که در توسعه و بازسازی این مناطق نقش موثری را ایفا بکند.

سردار محمد افزود:قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در طول ۳۰ سال گذشته، ۱۲۵ پروژه در استان آذربایجان غربی اجرایی شده است که ۱۲۰ پروژه‌ی آن به اتمام رسیده و ۵ پروژه‌ی آن در دست اجرا است که ارزش ریالی این پروژه‌ها یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان می‌باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بیان کرد:برای اجرای این پروژه‌ها، ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات و ۳ هزار نیروی انسانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.

سردار محمد با اشاره به تونل انتقال آب کانی سیب افزود:این پروژه از مهمترین پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است که از ۳۶ کیلومتر طول این تونل، ۳۱ کیلومتر آن حفاری شده و با اتمام این طرح سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد پیکره دریاچه ارومیه خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به منابع اعتباری این پروژه اشاره و اضافه کرد:منابع اعتباری این پروژه کمی ضعیف شده بود که در سفر دو هفته پیش معاون اول رئیس جمهور به آذربایجان غربی این قول داده شد که این منابع تامین شود.

وی ادامه داد:پروژه‌ی دیگر قرارگاه، نیروگاه سردشت بود که در نقطه صفر مرزی احداث شده و بیش از ۳۸۰ میلیون متر مکعب آب را می‌تواند ذخیره و ۱۵۰ مگاوات برق را تولید کند.

سردار محمد افزود:این پروژه هدیه به مردم مظلوم و عزیزسردشت بود که در جنگ تحمیلی صدمات بسیار شدیدی را متحمل شدند.

سردار محمد به اقدامات قرارگاه در حوزه محرومیت زدایی گفت:قرارهگاه سازندگی خاتم الانبیا در آذربایجان غربی بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال پروژه محرومیت زدایی اجرا کرده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود:برای توسعه زیر ساخت‌های عمرانی و صنعتی آنچه شدیدا نیازاست یک خودباوری و عدم نگاه به غرب است.
 
انتهای پیام/م
 

سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به آذربایجان غربی

برچسب ها: بسیج ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.