ردپای ۵ قلاده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده مراکان خوی/ دو شکارچی غیرقانونی دستگیر شدند

رئیس اداره محیط زیست خوی گفت:دو شکارچی غیرقانونی توسط مأموران ما دستگیر و در حین گشت زنی ردپای ۵ قلاده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده مراکان دیده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جبرئیل قلیپور رئیس اداره محیط زیست خوی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: چند روز پیش دو شکارچی غیرقانونی در منطقه حفاظت شده مراکان خوی اقدام به شکار کردند و در این لحظه مأموران ما برای دستگیری آن‌ها اقدام کردند که یکی از مأموران با اصابت گلوله یکی از شکارچیان متخلف مجروح شد.
قلی پور بابیان اینکه طبق سرشماری‌ها،۸۷۵ رأس قوچ میش و ۲۷۵۶ رأس کله بز در منطقه حفاظت شده مراکان خوی وجود دارد،افزود: با استفاده از ردیاب‌های موجود ،ردپای ۵ قلاده پلنگ ایرانی در این منطقه دیده شد.

رئیس اداره محیط زیست خوی همچنین ازاحیای تالابها خبرداد و تصریح کرد: برای احیای تالاب کلوانس،قریس و قیزیلجه بعد از تخصیص اعتبار، ۱۵۰۰ متر لوله گذاری در تالاب قیزیلجه انجام شده که در این صورت پرندگان مهاجری همچون اردک سرسبز، اردک سرحنایی، چشیم و پنجه، آنقوت در مسیر مهاجرت خود در این تالاب‌ها فرود می‌آیند.

او در ادامه با اشاره به اینکه امسال در سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده مراکان، ۴۵ محیط بان و علاقه‌مند محیط زیست از ۱۵ آذر در قالب ۱۲ گروه به مدت یک هفته همکاری کردند، اظهارداشت: دراین منطقه تعداد هفت پاسگاه با بیش از ۴۰ نفر محیط بان به صورت شبانه روزی مشغول خدمت و گشت زنی هستند.

قلی پور خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده مارکان با مساحتی ۱۰۳ هزار هکتار در منطقه‌ای مشترک ما بین استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار گرفته است و  ۵۶درصد این منطقه در آذربایجان غربی و۴۴درصد آن در آذربایجان شرقی قراردارد.
 
او از سرمایه گذاران خواست تا جهت رونق صنعت گردشگری در منطقه در پروژه‌های بوم گردی و رفاهی خدماتی در منطقه مراکان سرمایه گذاری نمایند.
گفتنی است که منطقه مارکان در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان خوی واقع است و یکی از مناطق دیدنی و زیبای استان آذربایجان غربی است.
انتهای پیام/ م /ش ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.