مشاهده سلطان صخره‌ها در حیات وحش اشنویه

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی از مشاهده کل و بز وحش در حیات وحش اشنویه در آذربایجان غربی خبر داد.

امید یوسفی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،اظهار کرد: شرایط ایده آل زیست گاهی و همچنین آب و هوای زمینه افزایش جمعیت این گونه جانوری را در مناطق مرزی آذربایجان غربی فراهم کرده است.
 
او ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری حیات وحش در استان در حال حاضر جمعیت کل و بز وحشی به حدود شش هزار راس می‌رسد که نزدیک به چهار هزار راس آن در مناطق مرزی استان از سلماس تا سردشت و بقیه در منطقه حفاظت شده مراکان در شهرستان خوی زیست می‌کنند.
 
یوسفی گفت: از ابتدای دهه نود تاکنون به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و امنیت منطقه جمعیت کل و بز وحشی در استان سالانه تا بیست درصد افزایش می‌باید.
 
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی اظهار کرد: کل و بز وحشی که به عنوان سلطان صخره‌ها نیز شناخته می‌شود ۶۰ تا ۷۰ سال پیش و تا اوایل دهة ۱۳۶۰ دسته‌های بزرگی از این حیوان در اکثر مناطق کوهستانی کشور به ویژه نواحی مرزی آذربایجان غربی مشاهده می‌شد، ولی به علت شکار بی رویه آن، جمعیت کل و بز در اکثر زیستگاه‌های کشور به شدت روبه کاهش گذاشته و حتی تا اوایل دهه نود به صفر رسید.
 
 
انتهای پیام/ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.