کشف لاشه ۲ راس بز وحشی از کوله پشتی یک شکارچی غیرمجاز در بیستون

فرمانده پناهگاه حیات وحش بیستون استان کرمانشاه گفت: با تلاش محیط بانان این پناهگاه یک شکارچی غیرمجاز با کوله پشتی حاوی لاشه ۲ راس بز وحشی شناسایی و دستگیر شد.

حمیدرضا رحیمی فرمانده پناهگاه حیات وحش بیستون استان کرمانشاه گفت: روز گذشته صدای شلیک تیر در ارتفاعات این پناهگاه حیات وحش شنیده شد که موضوع در دستور کار پرسنل پاسگاه محیطبانی برنجان قرار گرفت و پس از رصد و پایش منطقه حضور پنج نفر شکارچی در منطقه تأیید شد.

وی افزود: پس از تعقیب و گریز چند ساعته، چهار نفر از شکارچیان متواری شدند و یک نفر از آن‌ها دستگیر و از کوله پشتی وی لاشه ۲ راس بز وحشی، ۲ قبضه دوربین شکاری و کارد سلاخی کشف و ضبط شد.

فرمانده پناهگاه حیات وحش بیستون استان کرمانشاه ادامه داد: طی هماهنگی با دادستان، فرد متخلف دستگیر شده در پاسگاه انتظامی بازداشت و در همین راستا پرونده‌ای تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

رحیمی اضافه کرد: قانونگذار برای جلوگیری از شکار غیر مجاز و حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش، جرایم بسیار سنگینی برای متخلفین شکار و صید حیات وحش در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس متخلفان شکار بز‌های وحشی علاوه بر جرایم کیفری پیش بینی شده در قانون مانند حبس و جریمه نقدی در حق صندوق دولت، باید بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، مبلغ ۷۵ میلیون تومان بابت شکار هر راس بز وحشی به حساب دولت واریز کنند.

فرمانده پناهگاه حیات وحش بیستون گفت: محیط‌بانان با دقت بر مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع نظارت دارند و شکارچیان غیرمجاز بدانند که اجازه تخلف به آن‌ها داده نمی‌شود و در صورت تخلف بدون هیچ گونه مماشاتی با آن‌ها برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

برچسب ها: بز وحشی ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار