۲۲هزار شهروند گچسارانی در مرحله سوم ،غربالگری کرونا شدند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: ۲۲ هزارنفر در این شهرستان در مرحله سوم برای مقابله با بیماری ویروس کرونا غربالگری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، آرین غلامیان سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: مرحله سوم طرح غربالگری ویروس کرونا از روز بیستم اردیبهشت در گچساران آغاز شده است.

او بیان کرد: در مرحله نخست غربالگری ویروس کرونا ۱۱۱هزار و ۱۴۲ نفر و در مرحله دوم نیز ۹۲ هزار نفر برای ویروس کرونا غربالگری شدند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گچساران تاکیدکرد: در مرحله دوم براساس دستورالعمل افراد زیر۱۵ سال غربالگری نشدند.

غلامیان همچنین از انجام غربالگری ۴۵هزار و ۴۶۶ مسافر در ورودی های شهر دوگنبدان خبر داد.

او تاکید کرد: انجام غربالگری کرونا بهترین راهکار پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و همه گیری این بیماری است. 

غلامیان با یادآوری اهمیت آموزش و اطلاع رسانی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از تشکیل ۷۰گروه در شبکه های مجازی گچساران با سه هزار و  ۴۶۸ عضو برای تحقق این امر خبر داد.

او عنوان کرد:از ابتدای اسفندسال۱۳۹۸ تاکنون ۱۰ هزار تراکت،پوستر و سایر اقلام اطلاع رسانی در گچساران برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا طراحی،تولید و توزیع شده است.

غلامیان ابراز داشت: در این مدت همچنین ۱۹ هزار قلم وسایل حفاظت شخصی مانند ماسک،دستکش،عینک،شیلدصورت،گان و ژل شست وشوی دست در مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان توزیع شده است.

او گفت: انجام۶هزار و ۸۸۸ بازدید از فروشگاه های عرضه موادغذایی و بهداشت و درمانی گچساران از دیگر اقدامات برای کنترل بیماری کرونا در گچساران بوده است که منجر به تعطیلی ۱۸۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان های عمومی شده است.

او افزود:ضدعفونی و گندزدایی ۴۰۳مرکز بهداشتی ،درمانی وساختمان های اداری از دیگر اقدام هایی بود که برای قطع زنجیره ویروس کرونا در گچساران انجام شده است.

او گفت: مجموع اقدام های انجام شده باعث شدکه با وجودانجام بیش ازیکهزار موردتست بیماری کرونا تعداد بیماران با کرونای مثبت در شهرستان به نسبت جمعیت کمتر از بقیه مناطق کهگیلویه و بویراحمدباشد.

غلامیان بیان کرد: بخش عمده ای از افراد مبتلا به کرونا در گچساران از استان های مجاور به این شهرستان سفر کرده بودند وبا انتقال بیماری به خانواده خودخوشه های جدیدی ایجاد کردند.

او ابراز داشت:۸۰درصد از بیماران کرونایی در گچساران بهبود یافته اند.

غلامیان با اشاره به برپایی برخی تجمعات در آئین های ترحیم در گچساران از شهروندان خواست از شرکت در این مراسم خودداری کنند.

تاکنون ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۳۷ نفر رسید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.