چمبر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازگرداندن مجلس به جایگاه خود مهم‌ترین وظیفه نمایندگان است

فعال اصلاح طلب گفت: بازگرداندن مجلس به جایگاه اصلی خود یعنی قانون‌گذاری و نظارت مهم‌ترین اولویت منتخبان یازدهم است.

//عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی عملکرد مجلس دهم گفت: این مجلس خیلی متفاوت از مجالس دیگر نبوده و مثل همه آن‌ها برخی نقاط منفی و مثبت داشته است.

او ادامه داد: اما مهم‌ترین نکته منفی این مجلس این بود که در برابر دولت عملکرد درستی نداشت و منفعلانه عمل می‌کرد که این امر هم ناشی از این است که مجالس ما از احزاب تشکیل نمی‌شود؛ از همین رو نیز آن نگاه نقادانه‌ای که باید داشته باشند را ندارند؛ البته مجالس قبلی هم همین بود و اتفاق خاصی درون آن‌ها نیفتاد.

چمبر افزود: مهم‌ترین نکته‌ای که باید مجلس بعدی پیگیری کند بازگرداندن مجلس به جایگاه اصلی خود یعنی قانون‌گذاری و نظارت است که متاسفانه در بعد قانون گذاری با موضوع تورم قوانین رو به رو هستیم و در بعد نظارت هم شان مجلس در آن حدی که باید نبوده و بیش از آن که دنبال نظارت بر اجرای قانون باشد وارد مناسبات اجرایی و دخالت‌های اجرایی شده است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: برخی طرح‌ها در مجلس پیگیر شد که مطالبات سال‌ها بر زمین مانده مردم بود؛ برای مثال تابعیت به مادر که مشکلات بسیاری از شهروندان بود در این مجلس به نتیجه رسید، اما در کل به دلیل اینکه جایگاه مجلس افول کرده نمی‌توان خیلی نگاه مثبتی به آن داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار