ساخت دستگاه ضدعفونی کننده سطوح برای مقابله با کرونا

ضد عفونی کننده UV یک دستگاه تولید داخل برای ضد عفونی سطوح است که به جای استفاده از محلول‌های مایع، از اشعه استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،   با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع کرونا در سراسر دنیا و نیاز کشور برای مقابله با شیوع بیشتر این ویروس فناوران ایرانی به میدان آمده اند و  تجهیزات متفاوت با کارایی های بالا در جهت مبارزه با ویروس کرونا تولید و روانه بازار کرده اند. یکی از این تجهیزات دستگاه‌های پاششی ضد عفونی کننده است که هم اکنون توسط شرکت‌های دانش بنیان و فنار ایرانی در حجم قابل توجهی تولید می شود.

به تازگی محققان کشور موفق به تولید دستگاه ضد عفونی کننده UV برای ضد عفونی سطوح شده اند که به جای استفاده از محلول‌های مایع، از اشعه استفاده می‌کند. مدیر عامل این شرکت در این‌باره می گوید: پس از همه‌گیری کووید ۱۹، تقاضا برای انواع دستگاه‌های ضد عفونی کننده سطوح و محیط به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت. در این راستا، شرکت ما نیز اقدام به تولید این دستگاه‌ها کرد.

استفاده بالا از محلول های ضد عفونی کننده باعث شده است که هزینه استفاده از دستگاه های ضد عفونی کننده بالا برود و همچنین تهیه این محلول ها نیز زمان بر است.


بیشتر بخوانید: افزایش تولید ماسک در کشور با ساخت دستگاهی پیشرفته


مدیر عامل شرکت تولید کننده این دستگاه درباره ویژگی های مثبت این دستگاه نسبت به دستگاه های ضد عفونی کننده پاششی می گوید: از جمله مشکلاتی که مصرف کنندگان به ویژه مصرف کننده بزرگ و سازمانی با این تجهیزات دارند، هزینه مصرف جاری نسبتا بالای آن است، در حال حاضر ممکن است یک دستگاه ضد عفونی کننده پاششی بزرگ به روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر محلول پایه الکل نیاز داشته باشد، با توجه به قیمت بالای الکل، این مسئله هزینه‌‎ها را افزایش می‌دهد. به همین جهت واحد R&D شرکت بر روی نوع و روش پاشش و محلول مود استفاده کار کرد تا با افزایش ماندگاری محلول معلق در هوا و نحوه پاشش، نیاز دستگاه به محلول مورد استفاده کاهش یابد و صرفه اقتصادی استفاده از آن افزایش یابد.

ساخت دستگاه ضدعفونی کننده سطوح با اشعه برای مقابله با کرونا

مدیر عامل این شرکت در ادامه با اشاره به دیگر محصول این شرکت افزود: دستگاه ضد عفونی کننده UV دیگر محصول شرکت است که در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود. این دستگاه به جای محلول برای ضد عفونی کردن سطوح از اشعه استفاده می‌کند، میزان پاک‌کنندگی این دستگاه به مراتب بالاتر از دستگاه‌های معمولی پاششی است، تنها مشکل آن، این است که برای پوست انسان مضر است، برای همین از آن برای ضد عفونی کردن تجهیزاتی استفاده می‌شود که نمی‌توان آن را با استفاده از محلول‌های مایع ضد عفونی کرد.

او در ادامه بیان کرد: تجهیزات مخابراتی و نامه‌های اداری از جمله مواردی هستند که با کمک دستگاه ضد عفونی کننده UV می‌توان آن ها را ضدعفونی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.