مدیرکل آموزش وپرورش مازندران گفت: در مازندران حدود ۱۴درصد دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور یافتند که این ارقام بیشتر مربوط به مناطقی است که دسترسی کمتری به اینترنت داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش وپرورش مازندران گفت: پس از حدود ۳ماه تعطیلی مدارس استان دیروز جهت رفع اشکال دانش آموزان بازگشایی و دانش آموزان به صورت داوطلبانه در مدارس حضور یافتند.

او با بیان اینکه حضور دانش آموزان به صورت کاملا اختیاری بود، افزود: در مازندران طبق برآورد‌های اولیه حدود ۱۴درصد دانش آموزان مازندران در کلاس‌های درس حضور یافتند که این ارقام بیشتر مربوط به مناطقی است که دسترسی کمتری به اینترنت داشتند.

سعدی پور با بیان اینکه دانش آموزان مناطق محروم و روستایی امروز بیشتر در مدارس حضور پیدا کردند، گفت: در مجموع حدود ۱۵هزار دانش آموز استان از دسترسی به آموزش مجازی محروم ماندند که ۵۷درصد آن‌ها در کلاس‌های حضوری شرکت کردند.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران میزان حضور دانش آموزان متوسطه اول در مدارس را حدود ۱۴درصد بیان کرد و افزود: در مقطع ابتدایی حضور دانش آموزان بیشتر جنبه عاطفی دارد.

سلامت دانش آموزان از هر موضوعی مهم‌تر است

سید علی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان از هر موضوعی مهم‌تر است، گفت: تمام تمهیدات برای بازگشایی مجدد مدارس اندیشیده شده و دانش‌آموزان با رعایت کامل فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی وارد کلاس‌ها شدند.

او با بیان اینکه تمامی مدارس از لحاظ بهداشتی برای حضور دانش‌آموزان آماده شد، افزود: در اسفند ماه ۹۸ مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی بین تمامی مدارس استان توزیع شد تا مدیران مدارس استان از این اعتبار جهت خرید مواد ضد عفونی و دیگر موارد مرتبط استفاده کنند.

ساداتی با بیان اینکه مدارس به مدت یک ماه به صورت کاملا داوطلبانه باز خواهد بود، گفت: دانش‌آموزان مشکوک به بیماری کرونا باید گواهی سلامت داشته و همکاران فرهنگی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند اجازه حضور در مدارس را ندارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران برگزاری گردهمایی‌ها، تجمعات، جشن‌ها، فوق‌برنامه‌ها و مواردی از این دست را ممنوع اعلام کرد و افزود: برگزاری کلاس‌ها در مدارس شبانه روزی همچنان ممنوع است.


بیشتر بخوانید: بازگشایی مدارس مازندران برای رفع اشکال


انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار