موزه منطقه‌ای خلیج فارس شهریور آماده بازدید عموم می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: موزه منطقه‌ای خلیج فارس که دو هزار اثر تاریخی را در خود جای داده، شهریور برای بازدید عموم آماده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در حاشیه بازدید خبرنگاران از مراحل تکمیل موزه منطقه‌ای خلیج فارس در  گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: در توافقاتی که سال ۱۳۸۷ با نیروی دریایی ارتش صورت گرفت تصمیم بر آن شد که بنای ساختمان سرکنسولگری انگلیسی‌ها در دوره قاجار تبدیل به موزه‌ شود و مرمت این بنا از همان سال ۸۷ آغاز شد و تا امروز در حال انجام است.

محمد حسین ارسطو زاده افزود: اکنون ساختمان سرکنسولگری انگلیسی تبدیل به موزه منطقه‌ای خلیج فارس شده و این موزه تمام تحولات طبیعی، محیطی و تاریخی منطقه خلیج فارس را در بر می‌گیرد.

موزه منطقه‌ای خلیج فارس شهریور آماده بازدید عموم می‌شود

او ادامه داد: این موزه که ۱۵ گالری دارد، دو هزار اثر تاریخی را در خود جای داده که بخش عمده‌ای از این آثار در انبار‌ها و مکان‌های عمومی که در جنوب کشور بوده است و یا از مخازن ملی جمع‌آوری و در این موزه طبقه‌بندی و ساماندهی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به ایجاد آزمایشگاه مرمت اشیای تاریخی در این مکان عنوان کرد: تا کنون آزمایشگاه و کارگاه مرمت اشیای تاریخی در استان نداشته‌ایم و اکنون با ایجاد این آزمایشگاه شرایط خوبی برای آینده این کار فراهم می‌شود.

موزه منطقه‌ای خلیج فارس شهریور آماده بازدید عموم می‌شود

ارسطو زاده گفت: تا به امروز ۲۳ میلیارد تومان برای ساخت موزه منطقه‌ای خلیج فارس هزینه شده و تا پایان طرح نزدیک به ۳۸ میلیارد تومان  برای طرح هزینه خواهد شد.

او عنوان کرد: در کنار آماده سازی موزه منطقه‌ای خلیج فارس برنامه ریزی برای راه اندازی سه موزه در دشتستان، سیراف و بردستان صورت  گرفته است تا به ظرفیت موزه‌ای استان اضافه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر بیان کرد: موزه منطقه‌ای خلیج فارس، موزه مردم شناسی، موزه تاریخ پزشکی با همکاری علوم پزشکی، موزه تجارت دریایی با همکاری اداره بنادر و بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر، موزه موسیقی و موزه رئیسعلی دلواری ۶ موزه‌ای هستند که در استان راه اندازی شده و بخش اعظمی از حفاظت و معرفی تاریخ استان را به عهده دارند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر نیز با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصد‌ی این موزه، عنوان کرد: این مجموعه ۳۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع مساحت دارد و به زودی از این مکان بهره برداری صورت خواهد گرفت.

موزه منطقه‌ای خلیج فارس شهریور آماده بازدید عموم می‌شود

نصرالله ابراهیمی بیان کرد: در این موزه محلی برای برپایی نمایشگاه موقت در نظر گرفته شده است و این نمونه نمایشگاه‌ها بر اساس رویداد‌های خاصی که شکل می‌گیرد  راه اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.