اصول تغذیه سالم در ماه رمضان/ از مصرف غذا‌های سرخ شده و پرچرب پرهیز کنید

مدیرگروه تغذیه مرکزبهداشت یزد گفت: استفاده از اصول تغذیه‌ای مناسب در ایام ماه رمضان برای سلامتی بدن اهمیت دارد.

تغذیه سالم در ماه رمضانیوسف نقیایی مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: روزه داری برای بدن انسان سالم مفید است و کرونا این افراد را تهدید نمی‌کند اما استفاده تغذیه‌ مناسب در ایام ماه رمضان برای سلامتی بدن اهمیت دارد.

او با تاکید بر مصرف آب و مایعات کافی در ماه رمضان، افزود: بهترین گزینه مصرف آب است و در کنار آن می‌توان از سایر مایعات مانند؛ چای کم رنگ، دوغ کم نمک، شربت کم شکر، هندوانه، طالبی و غیره استفاده کنند و به یکباره آب زیاد ننوشنند. 

مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت یزد  ادامه داد: مصرف وعده‌های غذایی در ماه رمضان که اصلی‌ترین آن افطار و سحر است و گاهی افراد مصرف مناسب وعده سحر ندارند یا وعده سحر مصرف نمی‌کنند که آسیب جدی به بدن می‌زند بنابراین باید وعده افطار وسحر را در زمان مناسب مصرف کنند.

او اظهار داشت: وعده سحر شبیه وعده نهار است و باید نان و برنج یکی از ترکیبات اصلی وعده سحرباشد و از ترکیبات پروتئینی مانند گوشت، تخم مرغ و حبوبات استفاده کنند.

نقیایی در خصوص مصرف سبزیجات و سالاد، تصریح کرد: از سبزیجات و سالاد در ماه رمضان استفاده کنند که به کاهش تشنگی کمک می‌کند و باعث می‌شود ویتامین‌ها و مواد معدنی را دریافت کنند.

اوافزود: درماه رمضان که با روزه داری سموم را از بدن خود پاک می‌کنند در مصرف قند و شکر و ترکیبات دارای قند و شکر اعتدال را رعایت کنند و از مصرف غذا‌های چرب و سرخ کردنی بپرهیزند و از غذا‌های سالم و خانگی استفاده کنند و مصرف نمک را در غذا کاهش دهند.

او با اشاره به مصرف زولبیا و بامیه در ماه رمضان، گفت: از مصرف زیاد زولبیا و بامیه دارای قند و شکر فراوان بپرهیزند و یا افراد در خانه تهیه کنند، چون در پخت زولبیا و بامیه مغازه‌ها از روغن چندبار مصرف شده استفاده می‌کنند که به سلامتی به آسیب می‌زند بهتر است از خرما به اندازه کافی استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار