استاندار فارس:

ارزان‌ترین و زودبازده‌ترین مسیر اشتغال، گردشگری است

استاندار فارس گفت: ارزان‌ترین و زودبازده‌ترین مسیر برای ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری در زمینه گردشگری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در دیدار با فعالان حوزه گردشگری استان با بیان اینکه حدود ۵۳ درصد از اشتغال استان فارس در حوزه خدمات و کارگاه‌های با اشتغال زیر ۵۰ نفر است، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا آسیب‌های جدی برای این بخش اقتصاد استان داشته است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: بخش گردشگری استان فارس با وجود همه توانمندی‌ها به علت سیل فروردین، اغتشاشات آبان ماه، سقوط هواپیما و شیوع کرونا در سال ۹۸ متحمل آسیب‌های زیادی شد.

او تصریح کرد: برای کاهش این آسیب‌ها نیازمند بررسی عمیق‌تر و ارائه راهکار‌های عملی از طرف بخش خصوصی و کارشناسان این حوزه هستیم.

استاندار فارس با بیان اینکه بسیاری از مصوبات ملی در رابطه با مدیریت بیماری کرونا پیشنهادات استان فارس بوده است، ادامه داد: برای بخش گردشگری استان فارس باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود و فعالان بخش خصوصی گردشگری باید با پیشنهادات خود زمینه ساز تصمیمات دولت و مجلس شوند.

استانداری فارس با بیان اینکه مصوبات دولت در زمینه حمایت از کسب و کار‌های حتما اجرایی خواهد شد، گفت: فعالان بخش گردشگری می‌توانند با پیشنهاداتی که بار مالی ندارد، اما می‌تواند به رونق این بخش منتهی شود زمینه افزایش تقاضا برای گردشگری را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس، بر مشارکت فعالان بخش خصوصی گردشگری در زمینه ایجاد و تقویت رویداد‌ها و جشنواره‌های استانی و محلی تاکید کرد و گفت: در چارچوب هنجار‌های پذیرفته شده جامعه باید رویداد‌هایی را برای گسترش حضور گردشگران در حوزه‌های مختلف مانند ورزشی و هنری فراهم کرد.

فعالان گردشگری استان فارس نیز که از اصناف مختلف در این جلسه حضور داشتند به بیان شرایط کسب و کار‌های خود پرداخته و پیشنهاداتی برای بهبود شرایط گردشگری در فارس مطرح کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار