زارعی: بلاتکلفی به وجود آمده در وزنه‌برداری یک بحران جهانی است/ باید معنی ورزش حرفه‌ای را بدانیم

عضو تیم ملی وزنه برداری کشورمان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌شود به صورت مرتب بدنمان را آماده نگه داریم و به همین دلیل بلاتکلفی به وجود آمده در وزنه‌برداری، یک بحران جهانی است.

محمد زارعی عضو تیم ملی وزنه برداری کشورمان در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص شرایط این روزهای خود اظهار داشت: در شهر خودمان شیراز، در یکی از باشگاه ها اجازه تمرین کردن پیدا کردم، اما نه به صورت هر روز و فقط برای اینکه بتوانم آمادگی خودم را حفظ کنم، به تمرین مشغول بودم. وزنه برداری، یک رشته رکوردی محسوب می‌شود و منظم بودن تمرینات خیلی اهمیت دارد.  

زارعی: بلاتکلفی به وجود آمده در وزنه برداری یک بحران جهانی است/ باید معنی کلمه ورزش حرفه‌ای را بدانیم

خوشحالم که وزنه برداری به عنوان یکی از اولین رشته‌ها مجوز ازسرگیری تمرینات را پیدا کرد

زارعی ادامه داد: شرایط بدنی اهمیت زیادی برای یک وزنه بردار دارد و اگر آمادگی خودمان را حفظ نکنیم، در صورت شروع مجدد اردوها، شرایط سختی برای عضله‌ها و بدن مان به وجود می‌آید. در این مدت تلاش کردیم شرایط بدنی خودمان را حفظ کنیم و با انجام تمرینات،  درصد کمی از آمادگی خود را حفظ کنیم. خیلی خوشحال هستم که وزنه برداری به عنوان یکی از اولین رشته‌ها مجوز ازسرگیری تمرینات را پیدا کرد. به هر حال وزنه برداری یکی از رشته‌هایی است که تماس خاصی بین ورزشکاران آن به وجود نمی‌آید و هر وزنه برداری به صورت جداگانه می‌تواند روی تخته به حرکات خودش مشغول باشد. 


 بیشتر بخوانید: مولایی: علاوه بر دلسردی، حس تنفر هم به وزنه برداری پیدا کرده ام/ مرادی به کدام یک از وعده‌هایش عمل کرد؟


بلاتکلفی به وجود آمده، یک بحران جهانی است 

ملی پوش وزنه برداری کشورمان درباره مشخص نبودن زمان رقابت‌های آسیایی و جهانی در سال ۲۰۲۰ تصریح کرد: از حالا شدت تمرینات مان را اضافه می‌کنیم، اما یکی از مشکلات وزنه برداران، هیمن موضوع انگیزشی به وجود آمده است. در این وضعیت و بلاتکلیفی به وجود آمده، بایدانگیزه خودمان را بالا نگه داریم. موضوع مهم دیگر این است که بدانیم درصد شدت تمرینات را باید در چه حدی نگه داریم. نمی‌شود که به صورت مرتب بدن را در اوج نگه داشت. در حال حاضر این موضوع یک بحران جهانی است.

زارعی: بلاتکلفی به وجود آمده در وزنه برداری یک بحران جهانی است/ باید معنی کلمه ورزش حرفه‌ای را بدانیم

در حال حاضر چیزی به نام انگیزه کوتاه مدت وجود ندارد

زارعی افزود: انگیزه‌های کوتاه مدت و بلند مدت همیشه برای ورزشکاران مطرح است. اما در حال حاضر چیزی به نام انگیزه کوتاه مدت وجود ندارد. برای برخی ورزشکاران تحمل چنین شرایطی دشوار شده است. با این وضعیت حتی انگیزه بلند مدت هم مشخص نیست. چنین مواردی ایجاب می‌کند که ورزشکار وضعیت بدنی خود را در شرایط معقول نگه دارد. نباید خیلی فشار بیاوریم که به اصطلاح، تمرین زده شویم و دچار آسیب دیدگی بشویم و نه شرایط مان به گونه‌ای باشد که  وقتی مثلا اعلام شود ۳ ماه دیگر مسابقه مهمی برگزار می‌شود، آمادگی لازم و ابتدایی را نداشته باشیم.


 بیشتر بخوانید: بیرانوند: صحبت درباره زمان آغاز تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری، گمانه‌زنی است


تعریف هر کسی از حمایت، متفاوت است

او در باره امکانات و حمایت‌های استانی صورت گرفته از او در استان فارس، بیان کرد: در شهر خودمان یک باشگاه شخصی را اداره می‌کنیم تا هم علاوه بر اینکه خودمان بتوانیم تمرینات را پیگیری کنیم، خدمتی هم به همشهری‌های مان کرده باشیم. اما تعریف هر شخصی درباره انتظارات از هیئت‌های استانی و مسئولان متفاوت است. البته من تعامل خوبی با مسئولان هیئت‌های استانی فارس دارم. با درکی که عزیزان از شرایط بنده داشتد، تلاش کردم که آمادگی خودم را حفظ کنم. شاید گاهی اوقات دیگر ورزشکاران گلایه می‌کنند که از آن‌ها حمایت نمی‌شود، اما شاید منظور دقیق این افراد، حمایت‌های فکری باشد.

زارعی: بلاتکلفی به وجود آمده در وزنه برداری یک بحران جهانی است/ باید معنی کلمه ورزش حرفه‌ای را بدانیم

باید معنی کلمه ورزش حرفه‌ای را بدانیم

عضو تیم ملی وزنه برداری ایران مال که عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌های لیگ را به دست آورده است، درمورد مشکلات لیگ اظهار داشت: زمانی که سن من کمتر بود، درباره بسیاری از موضوعات با شور و هیجان زیادی صحبت می‌کردم. کمی که سن بالاتر می‌رود، آدم با احتیاط بیشتری صحبت می‌کند. اگر من می‌خواهم چیزی بگویم، باید صحبت هایم کمک کننده و موثر باشد. درباره لیگ ابتدا باید بگویم که وزنه برداری یکی از رشته‌های پُر هزینه است. مکمل‌ها هزینه‌های بالایی دارند و باید بدانیم که معنی کلمه ورزش حرفه‌ای چیست.


 بیشتر بخوانید: رضازاده: امیدوارم رکورد تالاخادزه را یک ایرانی بشکند/ رستمی باید با تمرینات گروهی به کارش ادامه بدهد


اگر بیرون از وزنه برداری مشغول به کار نبودم، نمی‌توانستم دوباره به این رشته بازگردم

زارعی ادامه داد: ورزش حرفه‌ای یعنی، تمام مسائل ورزشکار به همان رشته اش مربوط باشد. وقتی من در یک رشته به عنوان ورزشکار حرفه‌ای مشغول می‌شوم، باید تمام در آمدم از همین راه باشد و وقتی برای دیگر کار‌ها نگذارم. باتوجه به شرایط اقتصادی که در کشور وجود داشت و اتفاقاتی که در این سال‌ها برای لیگ به وجود آمد، مجبور بودیم کار دیگری هم داشته باشیم تا کمکی برای مخارج تمرینات حرفه‌ای داشته باشیم. اگر هم کارم که ارتباطی با ورزش ندارد را در این سال‌ها ادامه نمی‌دادم، نمی‌توانستم دوباره به ورزش حرفه‌ای بازگردم.

زارعی: بلاتکلفی به وجود آمده در وزنه برداری یک بحران جهانی است/ باید معنی کلمه ورزش حرفه‌ای را بدانیم

مبلغ قراردادهای لیگ اصلا خوب نیست

عضو تیم ملی وزنه برداری افزود: قرارداد‌های لیگ به نوعی یک کمک هزینه برای وزنه برداران محسوب می‌شود و نمی‌توان تمام هزینه‌ها را از محل قرارداد‌ها تامین کرد. به هر حال زمانی درست است چنین صحبت‌هایی مطرح کنیم، که تاثیرگذار باشد. موضوع لیگ با اتخاذ برخی تدابیر قابل بهبود است و ورزشکار می‌تواند با عقد قرارداد، درآمد یک سال خودش را به دست بیاورد. اما متاسفانه مبلغ‌ها اصلا خوب نیست و در حد کمک هزینه‌ای درکنار دیگر درآمد‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار