برقراری رابطه علمی با مرکز کشور از اولویت‌های سیستان و بلوچستان است

امام جمعه زاهدان با اشاره به تنوع قومی و مذهبی در این استان گفت: برقراری رابطه علمی و فرهنگی با مرکز کشور از اولویت‌های مهم در این منطقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز یکشنبه در نشست هماهنگی امور دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه جنوب شرق اظهار داشت: شناخت و تعامل موضوع مهمی است که در این راستا مجموعه‌های فرهنگی باید دفتر و پایگاهی در سیستان و بلوچستان و همچنین دفتری از این استان در مرکز کشور وجود داشته باشد تا تعامل به بهترین شکل انجام شود.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت حضور دستگاه و نهادهایی، چون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشگاه ادیان، جامعه المصطفی و مراکز مشابه در این استان، افزود: در بین این مجموعه‌ها دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از حیث جامعیت، سابقه و تنوع برنامه‌ای، سرآمدتر است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه در گذشته یک دفتر در ایرانشهر وجود داشت که عمده فعالیتش به این شهرستان محدود می‌شد، تصریح کرد: از ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درخواست داریم یک مجموعه کوچک شده دفتر تبلیغات اسلامی این مرکز را در زاهدان راه‌اندازی کند تا سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار تحت پوشش قرار گیرند و در طرح جدید مقرر شده دفتری در مرکز این استان با همان قوت برنامه‌ای دفتر حوزه علمیه قم راه‌اندازی و فعال باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که دفتر تبلیغات اسلامی را نماد روشنفکری حوزه علمیه قم معرفی نموده‌اند، خاطر نشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کند و می‌توان در حوزه پژوهشی این مرکز را قدیمی‌ترین پژوهشگاه قم دانست که در موضوعات روز و متنوع به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: موضوع اختصاص زمین برای احداث پارک علوم اسلامی مانند پارک علم و فناوری با استاندار این استان مطرح و مقرر شده هر کدام از دفاتر مراکز اسلامی پس از حضور در زاهدان، در این محل زمین دریافت کرده و اقدام به ساخت و ساز ساختمان اداری و اجرایی خود کنند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به وضعیت بودجه‌ای کشور و دشواری فرآیند ساخت و ساز، گفت: برای شروع فعالیت این مراکز در زاهدان، مکان‌هایی معرفی شده‌اند که در حال پیگیری این امر هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: در خصوص تعیین مکان راه‌اندازی این مراکز، رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات یک اصل است و نباید تخلفی صورت پذیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار