محکومیت برافراشتن پرچم همجنسگرایان در عراق

وزارت خارجه عراق، مقامات و اعضای پارلمان و نهادهای عراقی اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در این کشور را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات و اعضای پارلمان و دیگر سیاسیون و نهاد‌های عراقی اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد را محکوم کردند و خواستار عذرخواهی آن از ملت و دولت عراق شدند.

وزارت خارجه عراق نیز اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در این کشور را محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا و دیگر هیئت‌های دیپلماتیک خارجی در عراق در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در مقر‌های خود را محکوم می‌کنیم، زیرا تعرض به اصول و ارزش‌های والای اخلاقی است که مورد احترام همه ادیان آسمانی است؛ علاوه بر اینکه این اقدام آن‌ها مغایر با ارزش‌ها و اخلاق و عرف اجتماعی کشور عزیز ما و تحریک احساسات دینی مقدس ماست.

در ادامه این بیانیه آمده است: به همین مناسبت ما لزوم پیروی همه هیئت‌های دیپلماتیک از قوانین موجود در عراق و رعایت هنجار‌ها و ارزش‌های دیپلماتیک حاکم بر جامعه عراق را یادآوری می‌کنیم.

حسن الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان عراق از نمایندگی اتحادیه اروپا خواست از مسلمانان و به خصوص ملت عراق به دلیل برافراشته کردن پرچم همجنسگرایان عذر خواهی کند.

بشیر حداد، عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق نیز گفت که نمایندگی اتحادیه اروپا باید فورا پرچم را پایین کشیده و از رفتار خود عذرخواهی کند و آن را بار دیگر تکرار نکند و این قضیه را با کمیته‌های پارلمانی هم پیگیری خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: الکاظمی توهین شبکه سعودی به شهید ابو مهدی المهندس را محکوم کرد


مقتدی صدر، هم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه‌های انگلیس و کانادا از دولت عراق خواست با این تعرض آشکار به قوانین و رسوم عراق و ادیان آن برخورد کند و پاسخ قاطعی نشان دهد.

صدر از پارلمان عراق نیز خواست عوامل این اقدام را مجازات کند و از آن‌ها بخواهد سریعا از ملت عراق عذرخواهی کند و قول دهد که دیگر مرتکب چنین اقداماتی نشود.

رهبر جریان صدر از سفارتخانه‌های عراق در آن کشور‌ها هم خواست پرچم‌های محمد رسول الله،، عیسی روح الله، و موسی کلیم الله، را بر فراز سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آن کشور‌ها به اهتزاز درآورند.

عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق هم روز یکشنبه از سفارتخانه‌های عراق خواست به اصول و چارچوب‌های دیپلماتیک حاکم در روابط میان کشور‌ها احترام گذارند و بر خلاف پروتکل‌های مورد توافق عمل نکنند.

کمیته اوقاف و امور دینی در پارلمان عراق هم از ریاست پارلمان عراق خواست یک نشست فوق العاده را برای پاسخ به اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در بغداد ترتیب دهد و دولت عراق هم سفرای اتحادیه اروپا را احضار کند تا از دولت و ملت عراق عذرخواهی کنند.

ائتلاف دولت القانون به رهبری المالکی هم تهدید کرد که در مقر هر هیئت دیپلماتیک خارجی که به وظایف دیپلماتیک خود و ارزش‌ها و ادیان ملت عراق احترام نگذارد، تخته خواهد شد.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق امروز یکشنبه برای نخستین بار پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق برافراشت.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان امروز یکشنبه در بغداد پرچم رنگین کمان، پرچم همجنسگرایان، را به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنسگرا هراسی و تغییر جنسیتی برافراشت و توجهات را به حقوق همجنسگرایان معطوف کردیم،.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما خیلی بیجا کردید و خیلی غلط کردید خداوند رحمان و عضیم در هیچ یک از کتابهای ارسالی و پیامبران صاحب کتاب چنین دستوری را جایز ندانسته بلکه عملی حرام اعلام کرده..................
آخرین اخبار