استقبال «کرزی» از توافق سیاسی اشرف غنی و عبدالله

رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت: امروز مطمئنا همه خوشحالیم که در یک فضای اتحاد و اتفاق ملی و همکاری مشترک به سوی صلح و آبادانی خاک مان به پیش می‌رویم.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در مراسم امضای توافقنامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله گفت: امروز مطمئنا همه خوشحالیم که در یک فضای اتحاد و اتفاق ملی و همکاری مشترک به سوی صلح و آبادانی خاک مان به پیش می‌رویم.

وی افزود که آروز داشت در مجلس امروز گلبدین حکمتیار، رئیس حزب اسلامی نیز حضور می‌داشت، تا این کوشش را با اتفاق همگانی به پیش ببرند، اما ابراز امیدواری کرد که حکمتیار به وزدی جزو این کوشش همگانی ملی باشد.

کرزی تاکید کرد: می‌خواهیم هرچه زودتر کشور ما امن شود، امیدواریم نه از جانب دولت و نه از جانب طالبان، یک فیر/ تیراندازی دیگر هم در این خاک نشود.

گفتنی است که محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله عصر روز گذشته (۲۸ ثور/ اردیبهشت) توافقنامه سیاسی برای حل تنش های انتخابات ریاست جمهوری امضا کردند.

بر اساس این توافقنامه، اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند و عبدالله عبدالله نیز ضمن رهبری شورای عالی مصالحه، در ۵۰ درصد در کابینه نیز سهم خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار