حجت الاسلام مصطفی رستمی:

دانشجویان صریح نقد می‌کنند/جوانان حرف‌هایی می‌زنند که خواسته عموم مردم است

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: برآیند دیدار‌ دانشجویان با رهبر انقلاب حاکی از آن است که نقد در کشور گوش شنوا دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در برنامه تیتر امشب  به بررسی توصیه‌های رهبر انقلاب به دانشجویان پرداخت.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به نشست عصر یکشنبه رهبر معظم انقلاب با شماری از جوانان دانشجو و تشکل‌های دانشگاهی گفت: در این دیدار رهبر انقلاب به دانشجویان توصیه‌های متعددی داشتند. یکی از این توصیه‌ها در خصوص خودسازی فردی و اجتماعی بود.

دانشجویان صریح نقد می‌کنند

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه فضای دیدار دانشجویی فضایی با نشاط است، گفت: دانشجویان صریح نقد می‌کنند و با حضرت آقا احساس صمیمیت می‌کنند و چون ایشان روحیه نقدپذیری دارند، تشویق کننده محیط نقد و گفت‌وگو هستند.

او تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی، جریان‌های عمومی دانشجویی و مدیریت آموزش عالی کشور به این دیدار به عنوان یک نقطه عطف نگاه می‌کنند.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه دیدار دانشجویی جز معدود دیدار‌هایی است که حضرت آقا نگاه راهبردی به آن دارند، افزود: حضرت آقا بر روی موضوع جوانان به عنوان یک نگاه دقیق، بلند مدت و آینده کشور تاکید دارند، زیرا آینده دست جوانان است و باید به آن‌ها میدان داد.

دانشجویان پرچم مطالبه‌گری و آرمان‌گرایی را زمین نگذارند

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به خواسته دیگر مقام معظم رهبری از دانشجویان گفت: ایشان بر تقویت مبانی معرفتی تاکید داشتند، زیرا  این امر  مانع انحراف می‌شود، همچنین از دانشجویان خواستند تا پرچم مطالبه‌گری و آرمان‌گرایی را زمین نگذارند، روشن نبودن مرز میان مطالبه گری و اعتراض‌های ساختارشکنانه از نکات مورد توجه دانشجویان است.

او گفت: ایشان از دانشجویان خواستند که دامنه مخاطبان و فعالیت خود را وسیع‌تر کنند تا هرکس را که به نوعی دل در گرو انقلاب دارد را  جذب کنند.

نقد در کشور گوش شنوا دارد

حجت الاسلام رستمی افزود: برآیند این دیدار‌ها حاکی از آن است که نقد در کشور گوش شنوا دارد و بچه‌های دانشجو به تحرک و مطالبه گری دعوت می‌شوند، جوانان بدون تمایلات به قدرت، حرف‌هایی می‌زنند که حرف عموم مردم است.

او افزود: حضرت آقا به دیدار با دانشجویان نگاه راهبردی دارد و تاکید دارند باید به جوانان میدان داد، زیرا جوانان مدیران آینده کشور هستند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، دانشگاه را مبدا تحول کشور می‌دانند، افزود: اگر بناست کشور به سمت جلو حرکت کند و تحولی در آن اتفاق بیفتد، جایی که باید این تحول صورت گیرد، دانشگاه است.

کرونا دنیا را در معرض امتحان قرار داده است

او ادامه داد: دانشگاه مرکز تولید علم و کانون حضور دانشمندان، اندیشمندان و جوانان است که در قالب پژوهش، آموزش و تولید علم حرکت می‌کند. اگر بناست حرکتی در کشور اتفاق بیفتد باید در دانشگاه‌ها منتظر این حرکت بود.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به اینکه پیشرفت کشور در قالب‌های میدانی خود را نشان داده است، گفت: کرونا دنیا را در معرض امتحان قرار داده است. نظام جمهوری اسلامی با جریان علمی خود در داخل کشور توانست کارنامه موفقی همراه با سربلندی را برای ملت و کشور رقم بزند.


بیشتر بخوانید: دیدار مجازی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب


در ادامه مرضیه افشارنیا، فعال دانشجویی اظهار کرد: مطالبه گری هایی که سال گذشته توسط دانشجویان مطرح شد، اغلب مربوط به دغدغه های دانشجویان بود و حضرت آقا موافقت خود را با این موارد اعلام کردند.

او ادامه داد: در زمینه پیگیری ها، راهکارهایی از متخصصین مطالبه کردیم اما در حوزه اجرایی کردن موضوعات مطرح شده در دیدار قبلی دانشجویان با رهبر انقلاب، برخی از مسئولان به طور کامل و مطلوب عمل نکردند.

همچنین حسین زینلیان از دیگر فعالان دانشجویی بیان کرد: جنبش دانشجویی فرزند مردم است به طوری که این جنبش در کف جامعه، در میدان و صحنه‌های مختلف حضور دارد و از این جهت است که مطالبه گری دارد، بنابراین جنبش دانشجویی صرفا دنبال خرده گیری از مسئولان نیست و می‌تواند مشکلات کشور را رصد کند و به مسئولان منتقل سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار