تاکید رهبر انقلاب بر فرهنگ جهاد و شهادت/ لزوم هشیار بودن نسبت به جنگ نرم دشمن

یک راوی دفاع مقدس گفت: علی رغم برخی مشکلات و مخالفت‌ها، بسیاری از شهدای گمنام در نقاط مختلف تهران دفن شده اند و این شهدا شهر تهران را بیمه کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد تاجیک راوی دفاع مقدس در مراسم هشتمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه شاهد که عصر امروز در مسجد پیامبر اعظم دانشگاه شاهد برگزار شد گفت: در سال 89 که شهدای گمنام در این دانشگاه دفن شدند در چند نقطه استان تهران نیز از جمله بوستان نهج البلاغه، شهریار و شهرک شهید شجاعی تدفین شهدا را داشتیم.

وی افزود: تعدادی از شهدا که هویتشان مشخص نبود و احتمال تهرانی بودنشان زیاد بود، در استان تهران دفن شدند تا اگر روزی بر اساس آزمایش DNA خانواده های آن ها پیدا شود، عزیزشان را در همین استان زیارت کنند؛ در حقیقت این قاعده تدفین شهدا در کشور است.

تاکید رهبر انقلاب بر فرهنگ جهاد و شهادت/ لزوم هشیار بودن نسبت به جنگ نرم دشمن

تاجیک اظهار کرد: چند روز قبل و دیدار رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در جمع خاطره گویان جمله ای بیان شد که حقیقتا زیبا بود؛ اگر چه جنگ سخت است اما بر اساس قرآن کریم خدا از دل سختی ها وعده بشارت داده است.

وی افزود: 8 سال جنگ تحمیلی صدمات زیادی را به کشور وارد کرد و در نهایت جمهوری اسلامی پیروز شد، امروز اما درگیر جنگ نرم با دشمن هستیم و اشاره رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای به فرهنگ جهاد و شهادت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا در شرایط فعلی از اهمیتی بالا برخوردار است.

مشکلات تدفین شهدا و مخالفت برخی مسئولین

راوی دفاع مقدس بیان کرد: این شهدا هستند که شهر تهران را بیمه کرده اند؛ شهدایی که در 28 خرداد 86 در کهف الشهدا دفن شدند قرار بود در بلوار دانشجو دفن شوند ولی بعضی از مسئولان با این کار مخالفت کردند و با تفال از قرآن جایگاه دفن شهدا تعیین شد.

تاجیک افزود: در نقاط دیگر تهران هم برای تدفین شهدا مخالفت هایی وجود داشت اما با حمایت مردم و غلبه بر مخالفین، این شهدای گران قدر با احترام دفن شدند.

تاکید رهبر انقلاب بر فرهنگ جهاد و شهادت/ لزوم هشیار بودن نسبت به جنگ نرم دشمن

آماده باش کل مردم در دفاع از خاک و کشور

در ادامه مراسم یوسف صفری بختیاری مجری برنامه و بازیگر تئاتر با اشاره به تلاش دشمنان در کمرنگ کردن مراسم مذهبی به خصوص محرم و اربعین گفت: دشمن با تبلیغات گسترده سعی در ناامید کردن ما و دست کشیدن از اعتقاداتمان دارند، از این رو باید بسیار هوشیار باشیم؛ وقتی حرف از حمایت خاک و میهن باشد تمام مردم، فارغ از هر شغل و منصبی، برای دفاع از کشور بر می خیزند.

وی با اشاره به فعالیت های ارزشمند حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی از افرادی است که همه برای در رکاب او بودن و جنگ با دشمن در کنار ایشان مشتاق هستند، ایشان ریشه داعش را خشکاند؛ کاش چند حاج قاسم پیدا می شد که ریشه مشکلات اقتصادی را بخشکاند زیرا این مشکل بدتر و سخت تر از غلبه بر داعش نیست.

صفری بختیاری گفت: دشمن از هر راهی تلاش می کند تا ریشه ما را بزند و منتظر است تا مسئولین و جوانان ما بهانه به دستش بدهند؛ اگر قرار به رویارویی با لشکر کفر باشد طی 24 ساعت آن ها را با خاک یکسان خواهیم کرد اما به هدایت اسلام صبوری می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار