قطع مسیر بین‌المللی دمشق-دیرالزور در پی حمله داعش

عناصر گروه تروریستی داعش به مواضع ارتش سوریه حمله و مسیر بین‌المللی دمشق-دیرالزور در شرق این کشور را قطع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، عناصر گروه تروریستی داعش دیروز (یک‌شنبه) به مواضع «لشکر پنجم» سوریه که مورد حمایت روسیه است حمله کردند و مسیر دمشق-دیرالزور در شرق سوریه را قطع کردند.

در این حمله تروریست‌ها چندین نقطه میان شهرک‌های «کباجب و الشولا» در جنوب دیرالزور را هدف قرار دادند که به قطع مسیر بین‌المللی دیرالزور-دمشق منجر شد.

بنا بر اعلام العربی الجدید، عناصر داعش چندین خودرو را متوقف کردند و یک کامیون و تاکسی را آتش زدند، یک از نظامیان ارتش سوریه را به همراه یک زن ربودند و یکی دیگر از نظامیان ارتش سوریه را همانجا به شهادت رساندند. نیروهای سوریه با تروریست های داعش در این منطقه  به شدت درگیر شدند.

در پی این حمله ارتش سوریه نیروهای بیشتری به منطقه اعزام کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز پیش از این اعلام کرد بالن‌های حرارتی و آتش‌زای آمریکا بخش بزرگی از مزارع گندم نزدیک استان حسکه در شمال شرق سوریه را به آتش کشیده است همچنین ۷ زندانی داعشی از زندان تحت کنترل نیرو‌های کُرد در حسکه فرار کرده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که آمریکا بار دیگر قوانین بین‌المللی را نقض کرده و کاروانی حامل تجهیزات لوجستیک و سلاح‌های جدید را از گذرگاه غیر قانونی «ولید» در عراق وارد استان حسکه کرده است.

بنا به گزارش این پایگاه، کاروان نظامی آمریکا شامل ۵۰ کامیون بوده که حامل خودروی زرهی و مقادیری سلاح بوده است که به سوی منطقه «رمیلان» در حومه جنوی حسکه در حرکت بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار