مرمت ۵۶ بنای تاریخی در استان سمنان

جانشین معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: در سال گذشته کار مرمت و بازسازی ۵۶ بنای تاریخی در استان سمنان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سروش هاشمی جانشین معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته کار مرمت و بازسازی ۵۶ بنای تاریخی در استان سمنان انجام شده است گفت: این مرمت‌ها با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

او با اشاره به افزایش بنا‌های ثبتی تاریخی استان به ۴۵۸ اثر هم افزود: در سال گذشته در حوزه باستان شناسی کار کاوش و باستان شناسی تپه خندق در استان انجام شده است.

هاشمی تصریح کرد: مهمترین برنامه‌ی سال جاری عملیات مرمت و بازسازی ۴ کاروانسرا در مسیر خراسان رضوی است که تا پایان هفته میراث فرهنگی یعنی ۳ خرداد کار آغاز عملیات اجرایی دو مورد از این کاروانسرا‌ها انجام خواهد شد.

جانشین معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: برنامه‌های هفته میراث فرهنگی امسال نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد که از مهمترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مسابقه برای کودکان، رونمایی از لوح‌های ثبتی و پرسش و پاسخ از کارشناسان میراث فرهنگی در سراسر استان اشاره کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار