صادرات روزانه کالا از مرز «شیخ صله»

فرماندار ثلاث باباجانی از صادرات روزانه ۲۹۰ تا ۳۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز «شیخ صله» به کشور عراق خبر داد و گفت: هم‌اکنون حدود هزار کارگر هم در این مرز به صورت چرخشی مشغول به کار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛یدالله شکری فرماندار ثلاث باباجانی گفت : با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه مرز شیخ‌صله از اواسط اردیبهشت ماه بازگشایی و فعالیت آن ۲ شیفته شده به طوری که اکنون از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ و گاهی تا ۱۹:۳۰ باز است.

او گفت : مرز شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی در غرب استان کرمانشاه واقع شده و با اقلیم کردستان عراق در ارتباط است.

شکری افزود: شیخ صله از ششم اسفند ماه به دلیل شیوع بیماری کرونا از طرف عراق بسته شده بود، اما با پیگیری مسئولان استان کرمانشاه، از ۱۴ اردیبهشت ۹۹ بازگشایی شد.

 فرماندار ثلاث باباجانی،گفت: بیشتر محصولات صادراتی این مرز به عراق را مواد خوراکی، آجر، موزاییک، سیمان و منسوجات تشکیل می‌دهد.

شکری با اشاره به شعار سال ۹۹ افزود: توسعه فعالیت مرز شیخ صله و صادرات کالا به عراق منجر به رونق و جهش تولید، رشد کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی کشور، اشتغال قابل توجه و ارزآوری مناسب برای جمهوری اسلامی می‌شود.

او از پیگیری جدی برای توسعه زیرساخت‌های مرز شیخ صله و افزایش ظرفیت صادراتی آن خبر داد و ادامه داد: برنامه توسعه این مرز تدوین و مقرر شده که مساحت آن ۱۶۸ هکتار توسعه پیدا کند.

شکری با بیان اینکه در شرایط تحریم بازار عراق یک امتیاز خوب برای ایران است، گفت: اگر فعالیت شیخ صله شبانه روزی شود، امکان صادرات ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون کالا در هر ۲۴ ساعت وجود دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار