پسماند نخاله‌های ساختمانی از بزرگترین معضلات زیست محیطی استان ایلام

رئیس مرکزبهداشت شهرستان ایلام گفت:پسماند نخاله‌های ساختمانی از بزرگترین معضلات زیست محیطی استان ایلام است.

پسماند نخاله‌های ساختمانی از بزرگترین معضلات زیست محیطی استان ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛کریمی رئیس مرکزبهداشت شهرستان ایلام گفت: افزایش روز افزون جمعیت شهر نشینی و گسترش ساخت وساز‌های عمرانی و مرمت ساختمان‌ها، میزان تولید پسماند و نخال‌ها های ساختمانی و زباله‌های شهری را به شکل چشم گیری افزایش داده بطوریکه به یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی استان تبدیل شده است.

او اظهار داشت: تخلیه پسماند‌های ساختمانی و زباله‌های شهری در گذرگاهها، معبر عمومی وجاده‌ها و بزرگ راه‌ها باعث پدید آمدن مناظری زشت، آلودگی‌های زیست محیطی، ایجاد سد معابر و به دنبال آن به وجود آمدن حوادث احتمالی و خسارات مالی به شهروندان میشود.

کریمی افزود: خروج نخاله‌ها و زباله‌ها بصورت غیر بهداشتی، محل‌های مناسبی برای زندگی انواع حشرات موذی، جوندگان و حیوانات ولگرد بوده و ساکنان هر محله و شهری را با تهدید جدی مواجه می‌سازد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام با اشاره به اینکه حل معضلات پسماند به طور جدی یکی از اولویت‌های کاری این مرکز در شهر ایلام است افزود: استفاده از تمام ظرفیت‌های استان همچون دادستان محترم عمومی و انقلاب، رسانه‌های دیداری وشنیداری، تریبون‌های نماز جمعه، برگزاری دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان بهداشت محیط، کارگاه آموزشی برای مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست و پسماند در دستور کار قرار دارد و با قاطعیت همراه با دستگاه محترم قضایی آماده هر گونه همکاری و خدمتگذاری در راستی احقاق حقوق عامه‌ی مردم خواهیم بود.

او  خاطر نشان کرد: گشت‌های شبانه روزی مأموران اجرایی محیط زیست ومدیریت پسماند بایستی تقویت شود تا افراد سود جو و گاها" وابسته به بعضی ارگان‌های دولتی دخیل در امر تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه، کمربندی‌ها و ورودی‌های شهر ایلام به ریختن زباله‌ها اقدام ننمایند.

کریمی ادامه داد : در این راستا خوشبختانه با حضور نماینده انقلابی، جوان وجهادی دادستان محترم عمومی وانقلاب آقای غلامحسینی خصوصا" شخص دادستان جناب آقای دکتر افشار خسروی زاد در حال حاضر متخلفان این حوره، شناسایی و به صورت ویژه در دستور کار عملیاتی و جهادی قرار دارند.

او گفت :خوشبختانه به پشتوانه دستگاه محترم قضایی استان مرکز بهداشت شهرستان ایلام توانسته است اقدامات بهداشتی مناسبی را در دستور کار خود قرار دهد و برای اولین بار در جلسه‌ای که با حضور نماینده محترم دادستان ایلام و ادارات مـــربوطه در محل شهر داری چوار بر گزار گردید موارد ذیل در دستور کار کلیه نهاد ها‌ی مسئول قرار گرفت:

-مکان یابی جهت دفع مناسب فضولات حیوانی در روستا‌های مورد هدف شهر چوار.

-مقرر شد زباله‌های شهری شهر چوار روزانه توسط شهرداری چوار به سایت هر دراز ایلام منتقل شود.

-مقرر شد زباله‌های روستایی بخش چوار پس از جمع آوری و نسبت به انتقال آن در بازه‌های زمانی به جایگاه موقت و سپس به سایت هر دراز اقدام شود.

-استقرار ۱۶ عدد باکس زباله در بین روستا‌های حوزه شهر چوار شامل: بان امرود، بهارستان، چقا کبود، شهرک شهید رجایی و امام زاده حاج بختیار.

-بهسازی محوطه و ساختمان مرکز بهداشتی درمانی شهرک شهید رجایی.

-مقرر شد افرادی که به صورت غیر بهداشتی اقدام به ریختن زباله‌ها در حریم رودخانه یا جاده‌ها می‌نمایند توسط پایگاه مقاومت و دهیاری‌ها شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.