آزادی ۲۱ ایرانی از زندان‌های ترکمنستان

۲۱ زندانی ایرانی از زندان‌های ترکمنستان آزاد شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلام عباس ارباب‌خالص سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری ترکمنستان گفت: ۲۱ زندانی ایرانی که در سال های گذشته در زندان‌های کشور همسایه شمالی حبس شده بودند اخیرا همزمان با شب‌های قدر ماه مبارک رمضان از زندان آزاد شده‌اند.

او افزود: آزادی این زندانیان در پی اقدامات و رایزنی‌های دیپلماتیک و تلاش‌های کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظرف دو ماه اخیر پیرامون تقاضای آزادی اتباع زندانی ایرانی، از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد با مقامات عالی رتبه کشور ترکمنستان حاصل شد.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری ترکمنستان ادامه داد: با توجه به پیگیری صورت گرفته، قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور کشور دوست و همسایه ترکمنستان ظرف روز‌های اخیر با توجه به مناسبت لیالی قدر با عفو زندانیان ایرانی موافقت و دستور آزادی آن‌ها را کرد.

ارباب خالض بیان کرد: این زندانیان که محکومیت آن‌ها به طور متوسط از پنج تا ۳۰ سال متغیر است بخاطر تخلفاتی همچون عبور غیرمجاز، قاچاق کالا و حمل موادمخدر طبق قوانین ترکمنستان بازداشت و محکوم شده بودند.

او تصریح کرد: اتباع ایرانی آزاد شده از زندان‌های ترکمنستان با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد، وزارت امور خارجه ترکمنستان و همچنین هماهنگی نهاد‌های دست‌اندرکار کشورمان از طریق مرز لطف‌آباد واقع در شمال خراسان رضوی وارد ایران شده و به وطن بازگشته‌اند.
 



 سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری ترکمنستان تاکید کرد: دو کشور همسایه ایران و ترکمنستان از روابط خوبی دوجانبه برخوردارند و همیشه در موارد خاص به یکدیگر کمک کرده‌اند.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق به طول تقریبی ۵۳۱ کیلومتر دارای مرز مشترک با جمهوری ترکمنستان است که در محدوده شهرستان‌های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد قرار دارد.
 
انتهای پیام// م.ب
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.