بسیاری از ابررایانه‌های دنیا مورد حمله قرار گرفتند

یک فرد ناشناس توانسته در طی هفته گذشته، با استفاده از یک بدافزار مشخص، بر روی بسیاری از ابررایانه‌ها حمله سایبری صورت دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حملات سایبری و هک‌های رمزگذاری شده موضوع جدیدی در دنیا نیستند، اما وقایع به‌وجود آمده اخیر تعجب بسیاری از افراد را برانگیخته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، یک بدافزار استخراج‌گر با عنوان Monero توانسته برخی از ابررایانه‌های کشورهای اروپایی را به خود آلوده کند و حملات خود را روی آن‌ها پیاده‌سازی کند.

حملات سایبری استخراجی روی ابررایانه‌ها

طبق گزارش‌های منتشر شده، رایانه‌های دانشگاه ادینبرگ، پنج سیستم از bw HPC و ابررایانه‌های دانشگاه لادوینگ مکسیمیلیان تحت تأثیر حملات سایبری و بدافزارها قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود که تمامی این حملات شامل شرایط مشابه‌ای هستند. سرویس امنیتی Cado اخیراً درباره حملات صورت گرفته اظهار کرده، که بدافزارها با استفاده از پوسته امنیتی یا همان SSH اقدامات خود را عملی کرده‌اند. از این طریق آن‌ها توانسته‌اند تا به دانشگاه‌های کانادا، چین و لهستان حمله کنند.

حمله سایبری

همچنین مشخص شده که تمامی حملات صورت گرفته توسط یک بدافزار مشخص انجام شده که از ایرادات مشابه هر مجموعه سوءاستفاده کرده است. شواهد حاکی از آن است که دست‌های پشت پرده این حملات یک فرد مشخص است. در تحقیقات صورت گرفته، محققان توانسته‌اند متوجه آدرس IP مهاجم از مناطقی در چین شوند. با این حال گروه‌های امنیتی نتوانسته‌اند تا هدف این حملات را درک کنند. چنین اقداماتی می‌تواند تنها برای استخراج ارز دیجیتال و پول درآوردن صورت گیرد و هدفی بزرگ را در نظر نداشته باشد.

از آن‌ جایی که ابررایانه‌ها قدرت بسیار بیشتری نسبت به رایانه‌های شخصی دارند، سوءاستفاده‌گر مورد نظر می‌تواند با دسترسی به آن‌ها چندین برابر سریع‌تر دست به استخراج ارزهای دیجیتالی بزند. گفتنی است؛ گروه‌های امنیت سایبری همچنین احتمال می‌دهند، از آن‌جایی که بیشتر ابررایانه‌ها قدرت خود را برای تحقیقات ویروس کرونا به اشتراک می‌گذارند، مهاجم مورد نظر سعی دارد تا اطلاعات و تحقیقات به‌دست آمده را سرقت کند. همچنین ممکن است این اقدامات تنها برای تأثیرگذاری منفی روی تحقیقات مرتبط با ویروس کرونا صورت گیرد و حذف فرد مورد نظر تنها ایجاد آزار و اذیت باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار