رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ؛

ثبت ۴۰۷ مورد تخلف در بازرسی از بازار قم

سیجانی گفت: بیشترین فراوانی تخلفات کشف‌شده مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، گران‌فروشی، تقلب و کم‌فروشی و عرضه خارج از شبکه بوده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی از اصناف و بازار استان گفت: در یک ماه گذشته ۹ هزار و ۲۷۵ مورد بازرسی به‌منظور نظارت بر بازار استان قم صورت گرفته است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه ۴۰۷ مورد تخلف در بازرسی‌های انجام‌شده ثبت‌شده است، ابراز کرد: برای تخلفات ثبت‌شده تعداد ۲۸۸ فقره پرونده به ارزش ریالی ۸۶ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال تشکیل‌شده است.

سیجانی میزان صدور جواز تأسیس به‌منظور رغبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید را موردتوجه قرار داد و گفت: در فروردین ۹۹ تعداد ۲۰ فقره جواز تأسیس ایجادی (بدون برند) با ۶۰۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اشتغاپل‌زایی برای ۲۶۱ نفر صادرشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: بیشترین فراوانی تخلفات کشف‌شده مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، گران‌فروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم صدور صورت‌حساب، تقلب و کم‌فروشی و عرضه خارج از شبکه بوده است که یک مورد هم قاچاق در این مدت ثبت‌شده است.

سیجانی با اشاره به صدور پروانه‌های بهره‌برداری در فرودین ماه سال جاری تصریح کرد: در فروردین ۹۹ تعداد ۳ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی با ۲۹۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۱۱۸ نفر، تعداد ۳ فقره پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای (توسعه واحد‌های موجود) با ۲۴۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۲۹ نفر صادرشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یادآورشد: در فروردین ۹۹ تعداد ۶ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین‌آلات به ارزش ۶۱ میلیارد ریال جهت واردات ماشین‌آلات جدید با تکنولوژی بالا با هدف راه‌اندازی خط تولید واحد‌های تولیدی - صنعتی یا جایگزینی ماشین‌آلات قدیمی صادرشده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار