ایفای نقش روابط عمومی‌ها در تحقق اهداف سند تحول قضایی

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش ویژه‌ای در تحقق اهداف سند تحول قضایی ایفا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در نشستی که به مناسبت روز روابط عمومی با مدیر و کارشناسان رسانه و ارتباطات دادگستری فارس و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه استان برگزار شد بر اهمیت توجه به عرصه اطلاع رسانی در دوران تحول قضایی تأکید و بیان کرد: روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش ویژه‌ای را در سرعت تحقق اهداف سند تحول قضایی کشور ایفا کنند.

او، تصریح کرد: باید با پشتوانه رسانه‌ای و استفاده از ابزار‌های ارتباطی وسایل ارتباط جمعی اقدامات و فعالیت‌های انجام شده دستگاه قضایی در سطح جامعه نمود پیدا کند.

موسوی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی بویژه از طریق فضای مجازی و دیجیتال از سوی روابط عمومی‌ها ادامه داد: امروز می‌توان از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های ارتباطی به عنوان ابزار‌های رسانه‌ای دستگاه قضایی و اطلاع رسانی در سطح جامعه به نحو شایسته استفاده کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس افزود: هزاران اقدام مثبت و در خور توجه در دستگاه قضایی از جمله رعایت حقوق شهروندی، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی و مجازات‌های جایگزین حبس انجام می‌شود که در صورت نبود اطلاع رسانی به موقع و مفید، دشمنان نظام و انقلاب سعی در برعکس جلوه دادن آن و خدشه وارد کردن به اقدامات نظام قضایی کشور را دارند.

او، اضافه کرد: از زمانی که آیت اله رئیسی سکاندار مدیریت در قوه قضائیه شدند اقدامات متعددی در راستای دوران تحول در قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن تقویت اطلاع رسانی از طریق وسایل ارتباط جمعی است و انتظار می‌رود این رویکرد در استان‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

موسوی با بیان اینکه مسئولان و کارشناسان روابط عمومی دادگستری و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان باید از تحولات و رویداد‌های جهان و جامعه آگاه باشند اظهار کرد: اطلاع از حوادث و رویداد‌های جهانی، ملی و منطقه‌ای نقطه آغازی برای تدوین استراتژی‌های رسانه‌ای بوده، چرا که با شناخت علمی و استفاده از دانش روز و بهره گیری از بهترین و رساترین رسانه است و می‌توان حوادث، رویداد‌ها و آخرین تحولات، دستگاه قضایی و دادگستری را در سطح کشور اطلاع رسانی و زمنیه تقویت امید و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضائیه را فراهم کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دادگستری استان فارس همچنین بر انطباق سیاست‌های رسانه‌ای روابط عمومی دادگستری و سازمان‌های وابسته به قوه قضایئه در استان با دستورالعمل اطلاع رسانی ابلاغ شده قوه قضائیه گفت: امروز در دستگاه قضایی بیش از گذشته زمینه اطلاع رسانی تقویت شده و جایگاه و اهمیت روابط عمومی نیز بیش از همیشه است، که همکاری و هماهنگی بیشتر روابط عمومی دادگستری‌ها و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه و ارتباط با رسانه‌ها می‌تواند بخش قابل توجهی از اهداف تعیین شده در سند تحول قوه قضائیه را محقق کند.

او، به مسئولان، متخصصان و کارشناسان روابط عمومی دادگستری و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان فارس، بر ایجاد ارتباطات حسنه و مناسب با اصحاب رسانه، صداو سیما و فعالان فضای مجازی تاکید و بیان کرد: در این بین اطلاع رسانی‌ها باید در چارچوب‌های قانونی و معیار‌های تعیین شده مدیریت شود چرا که همه مخاطبان انتظار دریافت پیام و اطلاعات سنجیده و قانونی را از مجموعه قضایی دارند.

موسوی، با اشاره به جدی گرفتن مدیریت بحران از سوی دست اندرکاران حوزه اطلاع رسانی در شورای قضایی استان تصریح کرد: مسئولان روابط عمومی باید با  تحلیل، تفسیر و تصمیم سازی‌های به موقع و مناسب در موقعیت‌های مختلف بحرانی از سوء استفاده رسانه‌های معاند و شکل گیری شایعات پیشگیری کنند.

رئیس شورای قضایی استان فارس با تاکید بر مسئله آموزش فعالان عرصه روابط عمومی ادامه داد: لازم است معاونت منابع انسانی دادگستری فارس دوره‌های آموزشی ویژه‌ای در راستای تقویت بنیه آموزشی کارشناسان روابط عمومی و آشنایی قضات و کارکنان مجموعه با پیچیدگی‌های اطلاع رسانی را برگزار کند.

او، در پایان از برنامه ریزی ویژه در خصوص برگزاری جلسات شورای قضایی استان با مسئولان روابط عمومی سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در راستای رفع موانع و مشکلات خبر داد.

در ابتدای این نشست مدیرروابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان فارس و همچنین مسئولان روابط عمومی سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان با ارائه گزارش از عملکرد یک ساله خود به بیان مشکلات اطلاع رسانی در حوزه‌های کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.