اولیانوف: چنانچه آمریکا برجام را منحرف کند، ایران پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی تلاش‌های دولت آمریکا برای خارج کردن برجام از مسیر خود را حساب نشده دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، بار دیگر سیاست‌های دولت واشنگتن در قبال ایران را حساب نشده و ناکارآمد توصیف کرد.

دیپلمات ارشد روسیه در پیامی توئیتری نوشت: قویا اینگونه برداشت می‌شود که سیاست آمریکا در قبال ایران، به خوبی ارزیابی نشده است. اگر واشنگتن بتواند توافق هسته‌ای ایران را از مسیر خود خارج کند، پروتکل الحاقی نیز متوقف خواهد شد. در نتیجه برنامه هسته‌ای ایران کمتر شفاف خواهد بود. آیا این همان چیزی است که آمریکا به دنبال دستیابی به آن است؟ در ازای (دریافت) چه چیزی؟

اولیانوف پیشتر نیز اعلام کرد: آمریکا به اشتباه فکر می‌کند بند‌های ۱۰ و ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به این کشور اجازه بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را می‌دهد. بهتر است شرکای آمریکایی این توافق را با دقت بیشتری بخوانند.

اولیانوف اخیرا به شدت مواضع دولت واشنگتن در قبال عدم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران را مورد انتقاد قرار داده و استناد وزیر خارجه آمریکا به بند‌های برجام برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را غیرممکن دانسته است.

این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که اولیانوف تلاش‌های آمریکا برای استناد به بند‌های ذیل توافق هسته‌ای ایران برای تمدید تسلیحاتی علیه این کشور را زیر سوال می‌برد. او پیشتر نیز اعلام کرد: «بر اساس قواعد بین‌المللی و رای دیوان بین‌المللی دادگستری، کشوری که به تعهدات خود عمل نمی‌کند، نمی‌تواند از سایر کشور‌ها تقاضا کند تا به وظایف خود عمل کنند».

مقامات آمریکایی طی هفته‌های اخیر بار‌ها مدعی شدند که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را به هر شکل ممکن تمدید خواهند کرد. این در حالی است که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ذیل برجام در پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد و کشور‌های دیگر عضو برجام همچون روسیه مخالفت خود را با تمدید این تحریم‌ها اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
هی ترامپ همراه با مایک پمپئو: مرتب تکرار کنید که خودم کردم که لعنت بر خودم باد......همیشه قلدری و صدای بلند تهدید جواب نمی دهد.................
Germany
امید
۱۸:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر تا ماه اکتبر هم صبر کردیم؟ و چنانچه در این ماه از شورای امنیت سو استفاده شود و دوباره تحریم تسلیحاتی علیه ایران تمدید شود و در مقابل ایران مثل همیشه هیچ عکس العمل قاطع انجام ندهت = حالا شما فکر کنید چرا ؟؟؟
آخرین اخبار