اولیانوف: بهتر است آمریکا با دقت بیشتری برجام را بخواند!

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از سیاست‌های جدید آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توییتری از سیاست‌های جدید آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران به شدت انتقاد کرد.

اولیانوف نوشت: آمریکا به اشتباه فکر میکند بند‌های ۱۰ و ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به این کشور اجازه بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل را علیه ایران میدهد. بهتر است شرکای آمریکایی این توافق را با دقت بیشتری بخوانند. هر دو بند‌های ذکر شده به صراحت مبین این نکته است که این گونه اقدام‌ها تنها از طریق روندی که در برجام تعریف شده، قابل انجام است.


بیشتر بخوانید:


نماینده روسیه افزود: بنابر این، آمریکا اگر قصد بازگشت تحریم‌ها را دارد ابتدا لازم است که این موضوع را به کمیسیون مشترک برجام ارجاع دهد. این کار نیز نیازمند آن است که امریکا وضعیت خود را به عنوان عضوی از این کمیسیون بازیابی کند و از تطبیق کامل برجام به شیوه قابل راستی آزمایی اطمینان حاصل شود.

اولیانوف پیش از این نیز با اشاره به تلاش‌های دولت آمریکا بر ضد ایران، مواضع این کشور علیه مخالفان خود در خصوص توافق هسته‌ای را مورد انتقاد قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار