متهم ۱۷ ساله و کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی از ۳۰۰ کارت بانکی

جانشین فرمانده انتظامی یزد، از دستگیری متهم ۱۷ ساله که اقدام به کلاهبرداری از ۳۰۰ کارت بانکی کرده بود، خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر، جانشین فرمانده انتظامی یزد گفت: پلیس فتا با شکایت تعدادی از شهروندان بررسی موضوع کلاهبرداری افرادی از کارت بانکی آن‌ها را در دستور کار قرار داد.

او افزود: با هشیاری پلیس و اخذ مجوز قضایی متهم ۱۷ ساله و همدست او را دستگیر و سه دستگاه لپ‌تاپ، ۱۳ دستگاه گوشی موبایل و چندین قطعه سیم کارت با هویت‌های نامعلوم کشف و ضبط کردند.

جانشین فرمانده انتظامی یزد ادامه داد: شیوه کلاهبرداری متهمان این گونه بوده که با نصب اپلیکیشن‌های کلاهبرداری و هدایت طعمه‌های خود به درگاه جعلی‌بانکی (فیشینگ) اقدام به برداشت پنج میلیارد ریال از ۳۰۰ کارت بانکی کرده بودند.

او ادامه داد: متهمان ابتدا با ایجاد صفحات جعلی در فضای مجازی اطلاعات بانکی کاربران را سرقت و از طریق دسترسی به حساب‌ها اقدام به خرید اینترنتی اعم از گوشی موبایل و وسایل الکترونیکی کرده‌اند.

سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر، اظهار داشت: متهمان به جرم خود اعتراف کرده و به دادسرا معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی یزد توصیه کرد: افراد باید در فضای مجازی با هوشیاری بیتری فعالیت کرده و به سادگی فریب تبلیغات دروغین آن را نخوردند چرا که اکثر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب و یا دامی برای رسیدن به اهداف شوم توسط کلاهبرداران است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۹:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا ازشون نگذره تو همین 15 روز قبل از حساب من برداشت کردن ... همش خرید اینترنتی از درگاه کانال اینترنت ، تلفن بانک و پرداخت قبض بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای دزد ..