پرداخت بیش از ۱۵میلیارد زکات در نهاوند

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاوند گفت: کشاورزان نهاوندی بیش از ۱۵میلیاردریال زکات پرداخت کردند.

پرداخت بیش از ۱۵میلیارد زکات در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی ملکی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاوند گفت: پارسال کشاورزان نهاوندی بیش از ۱۵میلیارد ریال زکات شامل محصول گندم و جو در نهاوند پرداخت کردند.

او با بیان اینکه بر اساس پیش بینی هاامسال بیش از ۲۰میلیارد ریال زکات جمع آوری می شود ، گفت: امسال میزان پرداخت زکات در مقایسه با سال گذشته از رشد معادل صد درصدی برخوردار خواهد بوده که انتظار می‌رود با روند فعلی تا پایان سال میزان تعهد پذیرفته شده شهرستان تحقق یابد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهاوند گفت: سال گذشتهکشاورزان و مردم  ۱۵میلیارد ریال زکات واجب، مستحبی و فطریه  پرداخت کردند.

ملکی افزود: از مجموع زکات‌های پرداخت شده بیشترین سهم مربوط به زکات واجب بوده و پس از آن زکات فطره و زکات مستحبی بیشترین سهم را دارند.

او افزود:زکات‌های جمع‌آوری شده عمدتاً صرف کمک به محرومان شهرستان و طرح های عام‌المنفعه است که در روستا‌های مربوطه اجرا می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاوند بیان کرد: حدود ۱۰۰عامل زکات در شهر و روستا برای جمع‌آوری زکات غلات به صورت افتخاری با ما همکاری دارند.

حجت الاسلام رسول ترکاشوند مسئول دفتر نماینده، ولی فقیه در جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کشاورزان نهاوندی مشارکت خیلی خوبی در پرداخت زکات دارند و هرسال نسبت به سال قبل از آن نسبت به انجام این فریضه دینی تلاش زیادی می‌کنند.

او بیان کرد: برای کمک به جمع آوری زکات هرسال قبل ازشروع برداشت محصول با کمیته امداد و روحانیان مستقر در روستا‌ها جلساتی را برگزار می‌کنیم، زیرا معتقدیم در مورد این فریضه دینی باید کار فرهنگی کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار