۸۵۰ روستای همدان مشمول پرداخت زکات هستند

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: ۸۵۰ روستای این استان مشمول پرداخت زکات هستند.

۸۵۰ روستای همدان مشمول پرداخت زکات هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان زکات در ۹ ماهه نخست امسال جمع‌آوری شده است، گفت: زکات جمع‌آوری شده سهم محرومان و درزمینه معیشت، مسکن و جهیزیه نیازمندان هزینه می‌شود.

او افزود: هفت میلیارد تومان از زکات به دست آمده برای محرومان هزینه شده است و مابقی در زمینه طرح‌های عمرانی مانند مسجد، حسینیه و پل پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به این مطلب که از ابتدای امسال شهرستان ملایر بیشترین پرداخت زکات را داشته است، گفت: مردم نیکوکار این شهرستان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

ترکمانه بیان کرد: ۸۵۰ روستا در همدان مشمول پرداخت زکات هستند که تا ۹ ماهه امسال ۷۷ درصد برنامه‌های این واجب الهی محقق شده است.

او ادامه داد: زکات بدن شامل زکات فطره و زکات مال شامل زکات واجب (گندم، جو، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره) است و زکات مستحبی شامل (همه محصولات کشاورزی، باغات، میوه و صیفی جات) است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: ۲۵۷۹ مورد اشتغال با پرداخت تسهیلات به مددجویان و ۵۹۸ شغل نیز از طریق کاریابی برای این عزیزان فراهم شده است.

ترکمانه افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی این نهاد، ایجاد اشتغال تولید محور در راستای خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت است.
او با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی کمیته امداد، گفت: ۸۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد و راه‌اندازی ۲۵۷۹ شغل پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اهمیت رسیدن به خودکفایی مددجویان و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی، گفت: ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از تسهیلات پرداختی از منابع داخلی و برای راه‌اندازی ۷۱۸ طرح بوده است.

ترکمانه افزود: همچنین ۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز از منابع بانکی برای ۱۳۰۹ طرح پرداخت‌ شده است.

او بر اهمیت اشتغال روستاییان در جلوگیری از مهاجرت آن‌ها، گفت: ۵۵۲ مورد تسهیلات نیز با هزینه ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز به مددجویان روستایی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بر ضرورت نظارت به موقع به منظور راهنمایی مجریان طرح‌های اشتغال و همچنین جلوگیری از انحراف طرح‌ها، ادامه داد: در سال جاری ۳۳ هزار و ۴۹۸ مورد نظارت تخصصی بر همه طرح‌های اشتغال اجراشده از سوی متخصصان نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.