آموزش ۱۳۰ مدرسه استان کرمان در طرح نماد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از ابتدای اجرای طرح نماد (نظام مراقبت از دانش آموزان) تاکنون ۱۳۰ مدرسه با ۱۹ هزار و ۸۴۱ دانش آموز آموزش داده شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طرح نماد (نظام مراقبت از دانش آموزان) تعامل خانواده و نظام تعلیم تربیت است و لازم است توجه به خانواده به عنوان عامل اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش مورد عنایت قرار بگیرد.

او با اشاره به لزوم همکاری ۱۶ دستگاه اجرایی دخیل در طرح نماد افزود: این طرح مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات مختلف شامل غربالگری دانش آموزان، آموزش، توانمندسازی و حمایت روانی و اجتماعی از دانش آموزان است و تلاش می‌کنیم با کیفیت بخشی به اجرای این طرح شاهد اثرات مثبت در جامعه باشیم.

اسکندری نسب تصریح کرد: جامعه هدف طرح نماد افراد زیر ۱۸ سال است و معتقدیم مداخلات اجتماعی باید به شکل مدرسه محور، خانواده محور و جامعه محور باشد و پیشگیری باید از مدرسه آغاز شود، زیرا کانون اصلی تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: مدرسه می‌تواند ارتباط مستقیم با دانش آموز، اولیاء و کارکنان داشته باشد و هر چه مدرسه با نشاط‌تر و سرزنده داشته باشیم، در اجرای طرح نماد موفق تر خواهیم بود و می‌توانیم پیشگیری مدرسه محور را به خانواده و جامعه منتقل کنیم.

او با اشاره به اینکه در طرح نماد کار‌های خوبی صورت گرفته و نظام مراقبت از دانش آموزان در دستور کار است، اظهار کرد: برنامه این است از مهد‌های کودک و پیش دبستانی در قالب فراگیری مهارت‌های زندگی به دانش آموزان، آموزش‌ها را ارائه کنیم و غربالگری کمک می‌کند دانش آموزان در معرض آسیب ها، شناسایی شده و آموزش آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

اسکندری نسب گفت: از ابتدای اجرای طرح نماد (نظام مراقبت از دانش آموزان) تاکنون ۱۳۰ مدرسه با ۱۹ هزار و ۸۴۱ دانش آموز آموزش داده شده اند.

او افزود: ۷۰۰ مدرسه در اورژانس اجتماعی و ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط میز نماد ثبت شده و میز نماد در همه شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

اسکندری نسب با اشاره به رصد آسیب‌های اجتماعی به همت معلمان گفت: در مجموع تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد ریال در راستای اجرای طرح نماد هزینه شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار