کارکنان موقت عامل اصلی شیوع کرونا در مراکز مراقبتی انگلیس

نتایج یک مطالعه‌ای که در انگلیس انجام شد نشان داد کارکنان موقتی که به جای کارمندان اصلی مراکز مراقبتی استخدام شده بودند، عامل اصلی شیوع کرونا در این مراکز بوده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک مطالعه‌ای که سازمان بهداشت عمومی انگلیس انجام داد نشان می‌دهد کارکنان موقت عامل اصلی انتقال ویروس کرونا به مراکز مراقبتی و نگهداری از سالمندان بوده‌اند.

سازمان بهداشت عمومی انگلیس در تحقیقی که برای ردیابی ویروس کووید-۱۹ انجام داد به این نتیجه رسید که کارکنان موقتی که به جای کارکنان اصلی ایزوله شدۀ مراکز مراقبتی و نگهداری از سالمندان در این مکان‌ها مشغول به کار شده‌اند، عامل اصلی شیوع کرونا در این مراکز بوده‌اند.

روزنامه گاردین انگلیس با انتشار این خبر نوشت نتایج این مطالعه منتشر نشده تنها در اختیار مسئولان مراکز نگهداری از سالمندان قرار گرفته است. گفته می‌شود در این مطالعه ردیابی ژنومی برای بررسی چگونگی ورود کووید-۱۹ به این مراکز صورت گرفته است.

بر اساس نتایج این تحقیق که در ۱۱ تا ۱۳ ماه آوریل صورت گرفت «عفونت از مرکزی به مرکز دیگر منتقل می‌شود و این مسئله به الگو‌های تغییریافته کارمندان و کارکردن در چند مرکز وابسته است. این تحقیق هشدار داده است که انتقال ابتدایی ممکن است از «بانک کارمند» که نیرو‌های مورد نیاز در مراکز مختلف را تامین می‌کند، صورت گرفته باشد. در گزارش نتایج این تحقیق آمده است: «اکنون تیم‌های حفاظت از سلامت محلی از این اطلاعات آگاه شده‌اند، اما انتقال قابل ملاحظه ممکن است پیش‌تر رخ داده باشد.»

به نوشته گاردین، تاکنون دست کم ۲۰ هزار نفر از افرادی که در مراکز مراقبتی از جمله خانه‌های سالمندان انگلیس و ولز به سر می‌برند بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در طرحی جدید برای کاهش انتقال کرونا در مراکز مراقبتی دستور داده شده است، «کلیه اقدامات ممکن برای به حداقل رساندن جا به جایی کارکنان در میان مراکز مراقب بهداشتی صورت بگیرد.»

بر اساس آخرین آمار رسمی اعلام شده، تاکنون در انگلیس ۲۴۶ هزار و ۴۰۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۴ هزار و ۷۹۶ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار