گیاه سمی آدنیوم را بیشتر بشناسید

گیاه آدنیوم، گیاهی از خانواده خرزهره سمی است که برای نگهداری در آپارتمان به آبیاری زیاد نیاز ندارد و به راحتی در محیط خانه رشد می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گیاه «آدنیوم» یا «رز صحرایی» یک گیاه گوشتی از خانواده خرزهره است و قابلیت آن را دارد که مقدار آب زیادی را در مواق بحرانی در تنه خود نگه دارد. آدنیوم توانایی آن را دارد که در همه فصول گل دهد، گل‌های این گیاه دارای رنگ‌های متنوعی چون صورتی، سفید، قرمز و غیره است و اکثر گل‌ها در زمستان تا بهار تشکیل می‌شوند و ماندگاری آن‌ها ۱۰ تا ۳۰ روز است.

دوران رشد این گیاه از اردیبهشت تا اوایل پاییز است؛ کاشت گیاه آدنیوم از طریق بذر انجام می‌شود، بنابراین شما می‌توانید با تهیه بذر سه ساله این گیاه، یک گلدان آدنیوم را در منزل خود پرورش دهید.

روش نگهداری از گیاه آدنیوم در منزل

این گیاه از جمله گیاهان آپارتمانی است و برای نگهداری شرایط آسانی دارد، به طوری که همه می‌توانند آن را در منزل خود پرورش دهند.

گیاه سمی آدنیوم را بیشتر بشناسید

آبیاری: گیاه آدنیوم نیاز به آبیاری زیاد ندارد، فقط کافی است در هفته یک یا دو بار به طور کامل سیرآب شود و از آبیاری مستقیم به برگ‌ها و تنه‌ آن خودداری کنید و اگر به این گیاه زیاد آب دهید، رشد آن کُند خواهد شد.

خاک: این گیاه نیازمند خاکی است که رطوبت را در خود حفظ کند و بهترین خاک برای این گیاه ترکیب ماسه، پرلیت درشت، کود حیوانی و خاک باغچه است.

نور: گیاه آدنیوم نیازمند نور زیادی است، اما تابش مستقیم نور آفتاب باعث سوختگی کناره برگ‌های آن نیز می‌شود، بهتر است آدنیوم را در پشت پنجره نورگیری قرار دهید، زیرا اگر نور کافی به آن نرسد، رشد نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

کاشت توت فرنگی در گلدان

چند خواص شگفت انگیز گیاه ریواس

همه چیز درباره خواص گیاه به لیمو + روش کاشت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار