کاشت توت فرنگی در گلدان

توت فرنگی از جمله گیاهان محبوب است که با رعایت نکاتی به راحتی می توانید آن را در منزل خود، در یک گلدان بکارید.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، توت فرنگی میوه محبوب و شیرینی است که در هوای گرم و در نور خورشید رشد می کند.
 
با رعایت نکاتی می توانید آن را در منزل خودتان در یک گلدان بکارید، برای کاشت توت فرنگی در گلدن نیاز است تا نشاء سالم آن را تهیه کنید چراکه رشد یک بوته توت فرنگی سالم و قوی نیاز به انتخاب نشاء کاملا سالم و سبز دارد.

پس از تهیه بذر، گلدان مناسبی را با خاک مناسب پرکنید، لازم است بدانید که در بازار گلدان هایی مخصوص کاشت توت فرنگی وجود دارد و بهتر است برای کاشت از این گلدان ها استفاده کنید، سپس دو سوم گلدان را با خاک مناسب پر کنید و سپس آرام آرام به گلدان آب بدهید تا زمانی که آب از ته گلدان شروع به تخلیه کند.

بعد از انجام کامل این مرحله ۶ حفره خاکی با ارتفاع تقریبا ۵ سانتی متری درست کنید. دقت داشته باشید که بین هر حفره باید حداقل ۱۵ سانتی متر فاصله وجود داشته باشد؛ پهنای حفره‌ها نیز بیش از ۵/۷ سانتی متر نباید باشند.

حالا نوبت انتقال نشاء توت فرنگی است، نشاء را از محل اولیه خود به آرامی خارج کرده و بعد از آنکه خاک اضافه را از ریشه تکانده و جدا کردید آن را به آرامی به درون گلدان منتقل نمایید، مراقب باشید تا ریشه‌ها جدا یا دچار شکستگی نشوند.

پس از انتقال و کاشت نشاء توت فرنگی گلدان را با خاک پر کرده و خاک را به آرامی کمی فشار دهید، دقت کنید که فقط تا سطح طوقه گیاه خاک بریزید.

پس از کاشت توت فرنگی در گلدان، در اولین مرحله، گلدان را تا حد اشباع آبیاری کنید در حدی که آب از سوراخ‌های ته گلدان خارج شود، سپس گلدان توت فرنگی خود را در محلی از خانه که آفتاب گیر باشد قرار دهید به این دلیل که توت فرنگی در مکانی گرم و پر نور بهتر و سریعتر رشد می‌کند.

کاشت توت فرنگی در گلدان

نکات نگهداری توت فرنگی در گلدان

 خاک گلدان را باید مرطوب نگه دارید ولی هرگز به طور ناگهانی حجم زیادی از آب را پای گلدان نریزید. خاک مناسب برای کاشت توت فرنگی در گلدان مخلوط خاک باغچه + پیت ماس + ورمی کمپوست می باشد. مقدار آب لازم برای گیاه، متوسط بوده، آبیاری گیاه در هفته باید به مقدار متوسط و در حد نیاز باشد. توت فرنگی برای رشد به نور فراوان خورشید نیازمند است. برای کاشت توت فرنگی در خانه گلدان را پس از کاشت به مکانی نورگیر پشت پنجره منتقل کنید.

در مورد دمای مناسب برای رشد توت فرنگی باید بگوییم که دمای ایده آل برای رشد این گیاه ۱۵ درجه سانتی گراد است؛ این گیاه در مکان سرپوشیده بهترین رشد را در دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد دارد، اما دما‌های پایین‌تر و بالاتر را هم تحمل می‌کند.


بیشتر بخوانید: چگونه در منزل گوجه گیلاسی بکاریم؟


در سال اول، شکوفه ها را برای جلوگیری از باردهی بچینید، اگر بتوانند میوه دهند، ازمنابع غذایی خود را صرف توسعه ریشه های سالم می‌کنند و در سال بعد باردهی دوچندان خواهند داشت؛ در صورت نیاز گیاهان را حذف کنید، نسل اول و دوم تولیدات بهتری و بیشتری را تولید می‌کنند. 

به دلیل ریشه های کوتاهی که دارند وقتی ساقه ها در حال رشد هستند این گیاه به آب بیشتری احتیاج دارد. وقتی گیاه توت فرنگی درحال رشد است به آب زیادی احتیاج دارند، زمین را کود دهید تا خاک را از آب و تهاجم علف های هرز نگه دارید.

هنگامی که فصل رشد به اتمام رسید، شاخه و برگ‌ها را به اندازه یک اینچ ببرید و گیاهان را حدود ۴ اینچ کود دهید این کار را می‌تواند زمانی که حرارت به ۲۰ درجه فارنهایت رسید، انجام دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار