مدیرعامل ایران‌خودرو درباره خودرو‌های به‌جامانده در پارکینگ‌های این شرکت توضیح داد.

فرشاد مقیمی مدیرعامل خودروسازی ایران خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آغاز پیش فروش‌های  دو شرکت خودرو سازی بیان کرد: مجموعه شورای رقابت در حال تدوین حوزه قیمت گذاری و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و معاونت صنایع وزارت صمت در حال پیگیری موضوع مجوزهای پیش‌فروش هستند. ما هم در انتظار ابلاغ این دو موضوع به خودروسازها هستیم اما در این مدت تلاش کردیم که زیرساخت‌های لازم برای انجام پیش فروش را فراهم کنیم که فرآیند تست و ارزیابی را می‌گذراند.

او بیان کرد: امیدواریم تا چند روز آینده این فعالیت را آغاز و بخشی از نیاز جامعه را تامین کنیم تا در مدیریت بازار نقش مناسبی ایفا کنیم. مجموع اتفاق‌های انجام شده بازار را با روند کاهشی همراه کرد و نهایی شدن این اقدامات تشدید فرآیند کاهش قیمت خودرو در بازار را به همراه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: پیش پرداخت خرید خودرو در حساب خودروساز‌ها می‌ماند؟


مقیمی درباره تصاویر منتصب به انبارهای خودروی این خودروسازی بیان کرد: مردم یقین داشته باشند که حتی اگر توان تحویل یک خودرو بیشتر را در روز داشته باشیم این کار را در دستور کار قرار خواهیم داد. تولید ما در سال ۹۸ با افزایش خوبی مواجه شد در حالی که خودروسازهای دنیا با چالش در تولید مواجه شده اند و این بدون شک حاصل تلاش مجموعه همکاران ما در مجموعه است. نسبت به دوره مشابه سال قبل در همین ایام حدود ۲۵ درصد رشد را تجربه کرده‌ایم به طوری که در اردیبهشت سال گذشته حدود ۳۴ هزار خودرو و تا ۳۰ اردیبهشت امسال بیش از ۴۵ هزار خودرو تولید کردیم. هدف ما از تولید عمل به تعهدات و تحویل معوقات قبلی است.

مدیر عامل ایرانخودرو ادامه داد: در چند روز اخیر با مشکلی در بحث شماره گذاری مواجه شدیم که منجر به انباش برخی خودرو‌ها در کارخانه شد که امیدوار هستیم حداکثر تا فردا برطرف شود، رفع این مشکل باعث تحویل یکباره بیش از ۱۲ هزار خودرو به بازار خواهد شد که تاثیر مناسبی در بحث قیمتی و کاهش معوقات داشته باشد در این صورت در هیچ یک از عکس‌های هوایی شرایط فوق را در پارکینگ‌ها نخواهید دید.

او تصریح کرد: موضوع دیگر هم تامین ارز و تامین قطعه بود که سرپرست وزارت صمت این مشکل را هم تا حدودی رفع کردند و مواردی که در تامین آن‌ها وابستگی به خارج از کشور داشتیم و تامین شده و در گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار دارد را به کارخانه رسانده و خودروهای باقی ماندا را به دست مردم برسانیم.

مقیمی ادامه داد: با حل این مشکلات در آینده‌ای نزدیک با حجم وسیعی از توزیع خودرو مواجه خواهیم شد که تاثیری زیادی بر کنترل‌ قیمت‌ها خواهد داشت، این اقدامات را نباید جرا از هم ببینیم و مجموع اقدامات وزارت صمت، قوه قضائیه و سایر بخش‌ها می‌تواند بازار را به ثبات لازم برساند بخش عمده‌ای از این خودرو ها تک کسری هستند و مشکل خاصی ندارند که نیاز داشته و در گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو درباره تولید خودرویی با عمق داخلی سازی ۹۲ درصد تصریح کرد: این خودرو پروژه k۱۳۲ است که در بهمن سال گذشته به دست ریاست جمهور رونمایی شد. همه همکاران ما بسیج شده‌اند تا در بهمن امسال این محصول را به بازار عرضه کنیم و امیدوار هستیم تا سال ۱۴۰۰ تیراژ آن به ۵۰ هزار دستگاه در سال برسد.

او گفت: تولید این خودرو از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، ما با طراحی و مهندسی داخلی توانستیم این محصول را تولید کنیم. این خودرو از موتور ef۷ بهره خواهد گرفت، اما نمونه‌های ابتدایی مجهز به موتور ec۵ خواهد بود، اما در آینده به خودرویی با موتور ef۷ و گیربکس اتومات تبدیل خواهد شد. امروز در مجموعه قالب‌های صنعتی ایران خودرو در حال تولید قالب‌های این محصول هستیم و پیش‌بینی می‌شود تا در کم‌تر از ۲ ماه آینده این فرآیند به اتمام برسد. در بحث خط تولید هم در گذشته اقداماتی انجام شده بود و با تغییراتی که در آن ایجاد خواهد شد آمادگی لازم برای تولید را به دست می‌آورد.

مقیمی با اشاره به زمان لازم برای بررسی‌ها و ارزیابی‌های لازم از انطباق موتور، گیربکس و شرایط خودرو تصریح کرد: مشکل خاصی وجود ندارد که بخواهیم تصور کنیم تولید این خودرو وابستگی به خارج از کشور دارد اگرچه درصد کوچکی باقی مانده به زودی همین درصد کم هم رفع می‌شود. ما در شرایطی که کشور با شدید ترین تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند خودرویی با عمق داخلی سازی ۹۲.۵ درصد تولید خواهیم کرد و حتی این سطح از داخلی سازی را ثابت اعلام نمی‌کنیم چرا که احتمال افزایش عمق داخلی سازی ان وجود دارد.

ماجرای خودرو‌های دپو شده در پارکینگ ایران خودرو چیست؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وارش
۲۳:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقا اینها دروغ گو هستند خودشون قیمت بازار تعیین میکنند خودشون دپو میکنند و خودشون عرضه نمیکنندخودشون با دبالها دستشون تو یه کاسه است و خودشون هم با سرمایه دارها پشت پرده زد و بند میکنند وقتشه دولت تعرفه رو صفر کنه و درها رو باز کنه تا این خون اشامان ملت با زد و بند با نمایندها و دیگر عوامل دست اندر کار بساطشونو جمع کنند اگه نه باز هم همان اش و همان کاسه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام شده شهر بی کلانتر یعنی قانون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا نفت ونمیخرن اقایان ازکجا تامین بشن نمیتونن سر کوچه ایست بازرسی بزنن بگن از خونت آمدی بیرون یه پولی بده خواستی برگردی دوباره پول بده از راههای دیگه مثل خودرو مالیات و......ازجیب مردم میگیرن من رفتم پست بانک از حساب خانومم پول به حساب خودم واریز کردیم که حساب مقصد هم پست بانک بود یه مبلغی ازم بابت انتقال گرفتن حالا پولا مواز بانک کشیدم بیرون سکه خریدم زیرسرم گذاشتم سودخیلی بهتری هم بردم توبانک هم هیچ پولی نمیزارم فقط برای معاملات که جاچکم پر بشه یک ساعت قبل پول می ریزم تاطرف نقد کنه
Iran (Islamic Republic of)
معسول
۱۶:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه مقسرهستیم به خصوص مردم یکی خودمن چراثبت نام میکنم که طرف رابالا ببرم قول میدم ۶ماه ثبت نام نشه ایران خودروباسایپا بهترین ماشین ایران تواین وضیت ملت بیشترازسی تومن نمخورد مردم چرا بافکرجلونمیزی بنویس بالای یک سال پولت رانگهرمیدارن بعدهم میگن گران شده ازقیمت بازارازادهم بیشترپایت میفته خودم امتحان کردم دارم میگم نخرین مثل اول التماس میکنن همان قیمت اون هم اقساطی هرجورنشتری بخواهد یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
عب‌داله
۱۳:۴۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو تو کارخونه ۶۰ میلیون تومان .به راحتی ملت رو سر کار میذارن‌ سایت باز میشه ولی عمرا بتونی ثبت نام کنی من خودم شش ماه متوالی هر وقت پیش فروش ایران خودرو بود با سه تا اینترنت حتی یدون هم نتونستم ثبت نام کنم اصلا سایت ایران خودرو بالا نمیادچرا چون همش سرکاری بود .بعد همین ماشین رو دلال تو بازار میده ۱۲۰ میلیون خوب شما مدیرعامل ایران خودرو یا سایپا کدوم روش رو انتخاب میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام:
در عجبم چرا این دو شرکت را (ایران خودرو، سایپا )را به شرکت های خصوصی واگذار نمیکنند تا بین محصولات وارداتی رقابت پیش بیاد. هم در قیمت و هم در کیفیت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مواظب باش عمق داخلی سازی زیاد نباشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما کشوری هستیم که جوجه ها را خاک می کنند تا مرغش ارزان نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۰۶:۰۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من خودم تو یکی از همین خودرو سازها کار میکنم شرکتی که کل گیربکسهای ایران خودرو را تولید میکند ۲۰ سال پیش شرکت ما همین مقدار تولید با ۸نفر مدیر و ۱۰ تا رئیس اداره میشد ولی الان نزدیک ۱۱۰ نفر اعضای هیئت مدیره و معاونین مدیر عامل و تقریبا نزدیک ۱۵۰ نفر رئیس و مشاور و.. که همه این نفرات سفارشی از طرف نماینده های مجلس و آقازاده ها و...که همشون هم دریافتی بالای ۱۵ میلیون الی ۳۰ میلیون دارن البته این شرکت زیر مجموعه ایران خودرو هست نه خود ایران خودرو .جوری که تعداد پرسنل سطوح مدیریتی کم کم با تعداد پرسنل تولید برابر میشود.خوب هموطن عزیز هزینه این بذل و بخشش ها و ریخت و پاچها از یه جا باید فراهم بشه دیگه.نفتمون رو که نمیخرن.درآمد های مالیاتی و بازار بورس هم که کفاف آقازاده ها رو نمیده .سطوح مدیریت خودرو ساز هم که توقعش پایین نمیاد پس من و تو محکوم هستیم زجر بکشیم تا آنها در آسایش خم به ابرو نیاورد.ضمنا حق اعتراض هم نداری خاموش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اسمش خودرو ناقص هست، قصد تهمت ندارم و این رو از راننده تریلی حمل خودرو ‌شنیدم ماشین ها رو بین پارکنیک جابجا میکنند و با علم بر حضور بازرس ماشین های معیوب به پارکینگ مورد نظر برده میشه و با یک بهانه تکراری دم ار کمبود قطعه میزنن و میگن دپو انجام نشده،
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودروسازها، نشان دادند که پول از جان انسان، ارزشمندتر است.
خودروسازی ایران، ظالمترین جای این کشور، که افراد را از حقوق خود، محروم کرده
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۲:۴۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
به خدای احد و واحد اگر مردم مدتی نخرن فقط ۶ ماه بعد به چه کنم می افتند. یادتون هست سال ۹۳ کمپین نخریدن اتفاق افتاد اومدن خواهش میکردن که مردم بحرین و قول دادن که بهتر میشه.بعد هم وام دادن و حتی جمعه ها هم ثبت نام میکردن تو نمایندگی ها.اگر ما ملت با هم باشیم و نخریم ببینید چطور قیمتها میاد پایین و به راحتی ماشین میدن. در ضمن کجا دیدید که اول پول بدی و بعد فروشنده هر چی خواست بهت بده و حق اعتراض هم نداشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بقول خودشون اینا دپو نشده،فقط هنوز تکمیل نشده چراکه رادیو آن نصب نشده،نمیدونم چرا ما خودمون رو زدیم به اون راه
آخرین اخبار