آب شرب ۳۴روستای نیشابور در وضعیت بحرانی

رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: در بخش تامین آب، امسال ۳۴ منطقه بحرانی در روستا‌های نیشابور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا اخویان رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در بخش تامین آب، امسال ۳۴ منطقه بحرانی در روستا‌های نیشابور وجود دارد، برای عبور از این بحران، شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است که تقریبا همین مقدار نیز باید از طریق پروژه‌های ملی اختصاص داده شود تا بتوانیم پروژه‌های روستایی را به اتمام برسانیم.

او افزود: قیمت تمام شده بهای آب برا‌ی مشترکین شهری ۱۵۰۰ هزینه تومان می‌باشد که ۴۰۰ تومان از مشترکین اخذ می‌شود و برای مشترکین روستایی ۱۹۰۰ تومان است که ۵۶۷ تومان از روستایی گرفته می‌شود.
 
رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور با اشاره به اینکه میانگین استاندارد برای هر فرد ۱۵۰ لیتر طی ۲۴ ساعت می‌باشد، گفت: میزان مصرف در روستا‌های شهرستان برای هر فرد ۲۵۶ لیتر طی ۲۴ ساعت می‌باشد و برای مشترکین شهری، ۱۸۶ لیتر طی ۲۴ ساعت است.
 
اخویان بیان کرد: میزان مصرف آب در روستا‌ها با توجه به کشاورزی و دامداری که روستاییان دارند، بیشتر از مصرف شهری است.
 
او تصریح کرد: ۳ درصد آب شهرستان در بخش صنعت مصرف می‌شود، شهرک های صنعتی با حفر چاه، آب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند و از زمان شیوع کرونا مصرف آب ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور تاکید کرد: ۵۵ درصد مناطق نیشابور از فاضلاب شهری برخوردار شده و ۴۵ درصد از این طرح باقی مانده که با توجه به اعتباری که در درست می‌باشد باید در این خصوص بخش خصوصی وارد شود.
 
اخویان اظهار کرد: آب حدود ۳۰ روستای نیشابور به صورت خودگردان توسط شورای روستا، تامین می‌شود، ۱۶ روستا از طریق تانکر آبرسانی شده و که از این تعداد ۵ روستا به صورت ثابت آب رسانی صورت می‌گیرد و آب رسانی مابقی روستا‌ها به صورت فصلی انجام می‌شود.
 
او افزود: آب در شهرستان از نظر املاح مورد نیاز، بسیار مناسب بوده و از استاندارد لازم برخوردار است و مورد تایید شبکه بهداشت و درمان شهرستان می‌باشد.
 
رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور ادامه داد: تاثیر بارندگی‌ها بر آب‌های سطحی است که در پرشدن سد بار موثر بوده است و این بارندگی‌ها اثر فوری بر آب زیرزمین ندارد و ما در تابستان امسال  با کمبود آب مواجه هستیم که برای تامین این کمبود باید ۱۰ حلقه چاه جدید حفر شود.

انتهای پیام//ر.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.