شکارچیان کبک در مریوان دستگیر شدند

شکارچیان غیر مجاز و سودجویان محیط زیست در منطقه شاه نشین مریوان دستگیرشدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رییس اداره حفاظت از محیط زیست مریوان گفت: نیرو‌های یگان حفاظت از محیط زیست در چند روز گذشته حین کنترل و پایش منطقه تعداد ۶ نفر متخلف در زمینه شکار و صید را دستگیر کردند.

ابراهیم بلند همت گفت: از این شکارچیان متخلف تعداد هفت کبک زنده کشف و یک قبضه اسلحه شکاری و ۳۸ هزار متر تور صیادی قاچاق، تعداد ۹ عدد قفس چوبی، تبر، ضبط صوت، کوله پشتی و بیش از ۹۰ رشته دام زنده گیری کبک از متخلفین صید غیرمجاز کشف و ضبط شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: تعداد پنج قطعه کبک که از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شده بود با هماهنگی دادستان مریوان رهاسازی و به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

بلند همت گفت: شکارچیان غیر مجاز و سودجویان محیط زیست در منطقه شاه نشین مریوان برای شکار پرندگان اقدام به ایجاد کلبه‌های مخصوصی می‌کنند که در گویش محلی به آن "حشار یا کولیت" می‌گویند که ماموران حفاظت از محیط زیست در جریان گشت وکنترل، چندین نمونه از این کلبه‌ها را تخریب کرده تا حیات وحش بویژه پرندگان در امان باشند.

گفتنی است؛منطقه شاه نشین مریوان یکی از زیستگاه‌های مهم حیات وحش بویژه خرس قهوه‌ای می‌باشد و به علاوه در دره ها، دامنه‌ها و قله‌های آن زیستمندان زیادی مانند انواع پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، آبزیان و حشرات وجود دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.