بازار مسکن اصفهان، گرفتار رکود تورمی

نائب رئیس اتحادیه بازار مسکن استان اصفهان از کاهش ۲۴ درصدی معاملات مسکن استان اصفهان و وارد شدن این بازار به رکود تورمی خبرداد.

امیر خلیفه سلطان نائب رئیس اتحادیه بازار مسکن استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت: متاسفانه با توجه به نبود نظارت‌ها و حمایت‌های لازم از بازار مسکن شاهد افت روزانه معاملات و قدرت خرید مردم در این بازار هستیم به طوری که در حال حاضر این میزان معاملات ۲۴ درصد کمتر شده و این بازار را وارد یک رکود تورمی کرده است.

او افزود: سال‌ها بود که بازار مسکن استان اصفهان گریبان رکود نسبی شده بود، اما عدم نظارت‌ها و کنترل‌های لازم در حوزه خرید و فروش مسکن و باز شدن پای دلالان در این زمینه شاهد وارد شدن این بازار به رکود تورمی هستیم و برطرف سازی این مشکل کار بسیار سختی است.

نائب رئیس اتحادیه بازار مسکن استان اصفهان گفت: از جمله دلایل اصلی وجود رکود و تورم در بازارمسکن استان اصفهان را می‌توان به خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا به واحد‌های صنفی، نوسانات ناشی از بازار ارز و سکه، عدم ارائه تسهیلات مالی و عدم حمایت از واحد‌های اقتصادی این زمینه اشاره کرد.

خلیفه سلطان ادامه داد: بدیهی است که با بی توجهی به این مشکلات باید شاهد اضافه شدن بحران‌های جدیدی در بازار مسکن استان اصفهان در اینده نزدیک باشیم.


او اضافه کرد: از انجایی که اصلی‌ترین راه کاهش یافتن قیمت مسکن رشد قدرت خرید و معاملات در این بازار است، اما با وجود چنین مشکلاتی نمی‌توان به شکوفایی این حوزه امید وار بود.

نائب رئیس اتحادیه بازار مسکن استان اصفهان یاد آور شد: منطقی شدن قیمت‌ها و مبارزه با متخلفان و دلالان این بازار در اولویت اصلی اتحادیه بازار مسکن استان بوده، اما باید توجه داشت که اجرایی این کار نیازمند همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های مربوطه استان اصفهان است.

خلیفه سلطان گفت:منطقی نبودن قیمت‌ها، این بازار را دچار نوسانات شدید کرده و ادامه پیدا کردن آن می‌تواند باعث مشکلات تازه‌ای در این حوزه شود چراکه افراد را در ایجاد سرمایه گذاری‌های لازم در داخل آن دچار ضرر و گمراه می‌کند.

او ادامه داد: در استان اصفهان بیش از ۲ هزار واحد صنف مشاوران املاک وجود دارد امامتاسفانه در حال حاضر شاهد اوضاع مطلوبی از سوی این واحد‌های صنفی در استان اصفهان نبوده ایم.

نائب رئیس اتحادیه بازاز مسکن استان اصفهان اضافه کرد: تاکنون شاهد بیکاری صد‌ها نفر و تعطیلی بسیاری از این واحد‌های صنفی در این حوزه بوده ایم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار