حمایت قانون‌گذار جمهوری‌خواه از نسخه‌پیچی جدید ترامپ

عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد از تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای استفاده از داروی مالاریا احساس آسودگی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، راجر مارشال، عضو مجلس نمایندگان از کانزاس آمریکا، در جمع خبرنگاران اعلام کرد او و تمام اعضای خانواده‌اش برای پیشگیری از ابتلا به کرونا از داروی هیدروکسی کلروکین استفاده می‌کنند.

نماینده جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، به خبرنگاران وال‌استریت ژورنال گفت: زمانی که متوجه شدم دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، نیز تصمیم گرفته از این دارو استفاد کند، آسوده خاطر شدم.

او که خود پزشک متخصص زایمان است، در ادامه با حمایت از ترامپ بیان کرد: «من تمامی افراد را به استفاده از این دارو تشویق می‌کنم و به همه افراد بالای ۶۵ توصیه می‌کنم با پزشک خود برای استفاده از این دارو مشورت کنند.»

ترامپ روز گذشته در اظهاراتی غافلگیرکننده اعلام کرد چند هفته‌است که از داروی هیدروکسی کلروکین، که گفته می‌شود احتمال دارد برای پیشگیری از کرونا موثر باشد، استفاده می‌کند.

پزشک مخصوص کاخ سفید نیز گفت با ترامپ درباره این دارو صحبت کرده و متوجه شده است که مزایای آن بسیار بیشتر از خطرات احتمالی آن است.

اما پزشک دیگری در کاخ سفید گفت تجویز دارو بدون دانستن اثر آن به دست پزشک، برای او و شغلش وجه خوبی نخواهد داشت.

هیدروکسی کلروکین علاوه بر مالاریا برای درمان روماتیسم مفصلی و لوپوس، نیز موثر است. دانشمندان معتقدند این دارو، به دلیل عوارض قلبی‌اش، نباید خارج از محیط بیمارستانی مصرف شود. در همین حال، پژوهشی که در ماه گذشته انجام شد بیانگر آن بود که این دارو هیچ‌گونه تاثیری بر بیماران کرونایی ندارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار