سناتور آمریکایی: ترامپ هیچ تلاشی در مواجهه با بحران کرونا انجام نداده است

شرود براون، سناتور ارشد آمریکایی با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ در مواجهه با بحران کرونا اعلام کرد تا مادامی که حفاظت لازم از کارگران وجود نداشته باشد بازگشایی اقتصاد آمریکا اقدام امنی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شرود کامبل براون، سناتور ارشد مجلس سنای آمریکا و نماینده دموکرات ایالت اوهایو در واکنش به اظهارات استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ درباره بازگشایی اقتصادی این کشور اعلام کرد: «چه تعداد کارگر آمریکایی باید برای افزایش تولید ناخالص ملی جان خود را از دست بدهند؟»

سناتور شرود براون خطاب به منوچین: «آقای منوچین طبق گفته کارشناسان بهداشت عمومی، مادامی که حفاظت لازم از کارگران وجود نداشته باشد بازگشایی اقتصاد اقدام امنی نیست.»

این سناتور آمریکایی گفت: «ما نمی‌توانیم شیوع کرونا را کنترل کنیم. ما نمی‌توانیم اقداماتی، چون آزمایش و تشخیص را انجام دهیم و تجهیزات محافظ بهداشتی شخصی را فراهم کنیم.»

سناتور ارشد آمریکایی با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ در مواجهه با بحران کرونا اعلام کرد: «رئیس‌جمهور در هدایت این اقدامات و کمک به کشورمان ناکام بوده است. اگر اقتصاد کشورمان را بازگشایی نکنیم خسارات قابل توجهی به ما وارد می‌کند.»

وی افزود: «ولی چه تعداد از کارگران باید جان خود را از دست بدهند تا تولید ناخالص ملی ما به میزان نیم درصد افزایش پیدا کند؟ شما افراد را مجبور می‌کنید که بر سر کار خود بازگردند. شما هیچ برنامه ملی در این رابطه در نظر ندارید که ایمنی کارگران را تامین کند.»

این سناتور آمریکایی گفت: «رئیس‌جمهور تنها درباره بازگشایی کشتارگاه‌ها صحبت می‌کند و هیچ حرفی درباره تاخیر در انجام این کار و فراهم کردن تجهیزات محافظ شخصی نمی‌زند. رئیس‌جمهور در این کشور هنوز هیچ تلاشی برای افزایش میزان آزمایش کرونا انجام نداده است.»

آمریکا بیش از سایر کشور‌ها موارد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا را ثبت کرده است. تا روز گذشته یک میلیون و ۵۵۸ هزار و ۴۹۸ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، در این میان ۹۲۵۲۰ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار