استاندار سمنان با تاکید بر حل مشکلات واحد‌های تولیدی استان گفت: کلینیک رصد و عارضه یابی مشکلات واحد‌های تولیدی باید ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به نامگذاری شعار سال گفت: در شرایط فعلی توجه ما بر ظرفیت‌های موجود در استان است و کلینیکی برای رصد و عارضه یابی مشکلات واحد هوای تولیدی که با مشکل رو به رو هستند باید ایجاد شود.

او افزود: نقدینگی مناسبی که در کشور وجود دارد باید به درستی مدیریت شود و در راستای جهش تولید از این سرمایه‌ها بهره برده شود.

استاندار تصریح کرد: واحد‌های تولیدی استان باید مانند واحد‌های تولیدی بزرگ دنیا از نقدینگی مردم در جهت تولید استفاده کنند.

آشناگر افزود: توسعه فعالیت‌های نوآورانه و کسب و کار‌های نوپا در حال انجام است که باید ساماندهی و حمایت شوند و باید کارخانه‌های نوآری را در استان فعال کنند. 

او در پایان بیان داشت: بازنگری در شیوه‌های صدور مجوز‌ها باید انجام شود و از ایجاد استعلامات خسته کننده جلوگیری شود.

آشناگر استاندار سمنان گفت: ابلاغیه‌ای از سوی وزارت کشور در راستای حمایت از شعار سال به استان‌ها ابلاغ شد که محور‌های ۳۰ گانه این ابلاغیه در جلسه امروز مطرح و وظایف دستگاه‌ها مشخص شد تا مبنای تصمیم گیری‌های آینده باشد. 

او افزود: کلینیک عارضه یابی برای رصد مشکلات کارخانجات ایجاد می‌شود که بخشی از کارخانجاتی که با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند و یا راکد هستند و یا قابلیت احیا ندارند را برای مشکلاتشان چاره اندیشی کنند.

آشناگر تصریح کرد: باتوجه به تصمیمات ملی برای تقویت بازار سرمایه تاکید شد که تبلیغات مناسب در جهت خرید صندوق‌های ETF که امروز آخرین مهلت خردید آن است و در مراحل بعدی صندوق‌های بعدی نیز وارد بازار سرمایه می‌شود انجام شود.

استاندار سمنان گفت: باید کار آموزش و تبلیغات برای استفاده از نقدینگی مردم و هدایت در بازار سرمایه انجام شود که از اندیشه نخبگان در این راستا باید استفاده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.