پرداخت تسهیلات رونق تولید به تولید کنندگان استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۴۱۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی پرداخت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تشنه دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در دویست و بیست و چهارمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان  ضمن بیان اینکه بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به واحد‌های تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت‌شده است، گفت: از محل این تسهیلات ۴۱۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی بهره‌مند شدند.

او بابیان اینکه از مجموع تسهیلات پرداختی به واحد‌های تولیدی، ۲۴۱ واحد به ارزش ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به رونق تولید می‌شود، افزود: ۱۷۱ واحد نیز به ارزش سه هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید سال گذشته ۷۰۹ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند، ابراز داشت: از این تعداد، ۳۷۲ پرونده برای عقد قرارداد در بانک‌های عامل در دست بررسی است.

تشنه دل بابیان اینکه در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه حدود یک هزار و ۵۰ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی‌شده است، تصریح کرد: در راستای رفع موانع موجود دو هزار و ۲۵۴ مصوبه به تصویب اعضا رسید که از این تعداد ۷۳ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

او بیان کرد: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه، ۱۹ واحد کشاورزی برای دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش ۲۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و همچنین مشکلات بانکی، مالیات و زیربنایی سه واحد تولیدی بررسی شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار