مایکروسافت ابررایانه خود با ۲۸۵۰۰ پردازنده را در اختیار Open AI قرار داد

شرکت مایکروسافت با سرمایه‌گذاری در شرکت Open AI سعی دارد تا قدمی جدید در حوزه توسعه هوش‌های مصنوعی بردارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت مبلغ ۱ میلیون دلار را بر روی مجموعه تحقیقاتی Open AI سرمایه‌گذاری کند. این شرکت که از حضور ایلان ماسک به عنوان یکی از بنیان‌گذاران خود بهره می‌برد، بر روی توسعه یک سیستم فوق‌العاده پیشرفته و سازگار از هوش‌مصنوعی فعالیت دارد.

شرکت مایکروسافت روز گذشته در مراسم Build خود اطلاعاتی را درباره نتیجه سرمایه‌گذاری بر روی این مجموعه تحقیقاتی را با مخاطبین در میان گذاشت.

شرکت مایکروسافت در کنفرانس اخیر خود خبر داد که آن‌ها ابررایانه‌هایی را آماده ساختند تا به این وسیله آزمایش‌های اولیه بر روی هوش‌مصنوعی مورد نظر را آغاز سازند. در حالی که تا به امروز تمرکز جهان بر روی پرورش هوش‌های مصنوعی تک بعدی با قابلیت انجام یک کار مشخص، مانند ترجمه متون و یا قرار دادن تصاویر بر روی یک قاب خاص بوده، تحقیقات جدید شرکت Open AI تمرکز خود را بر روی پرورش مدلی با قابلیت انجام وظایف مختلف قرار داده است. هوش‌مصنوعی گسترده جدید می‌تواند در واقع مسیر تازه‌ای در همکاری با برنامه‌نویسان را ایجاد کند و مشاغل مختلف را آسان سازد.

ابررایانه مایکروسافت

ابررایانه‌ مایکروسافت دنیای هوش مصنوعی را تغییر خواهند داد

ابررایانه ساخته شده توسط مایکروسافت از وجود ۲۸۵۰۰ پردازنده بهره می‌برد که ۱۰۰۰۰ کارت گرافیک را همراهی می‌کنند. هر کدام از کارت گرافیک‌های موردنظر با سرعتی مطابق با ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه به دیگر قطعات متصل شده‌اند. با این که مایکروسافت اطلاعاتی از سرعت اصلی محصول خود را بیان نکرده، مسئولان این شرکت مدعی شدند که ابررایانه مذکور جزو ۵۰۰ دستگاه پرسرعتی حساب می‌شود که تابه‌حال به جهان معرفی شده است. در حال حاضر مشخص نیست که Open AI چگونه می‌خواهد از سیستم قدرتمند شرکت مایکروسافت استفاده کند، اما انتظار می‌رود که نتایج پیش‌آمده بسیار شگفت‌آور باشند.

امکان دارد که شرکت Open AI با ایده‌برداری از مایکروسافت هوش‌مصنوعی خود را برای ترجمه متون به صورت زنده آماده سازد. این سرویس در حال حاضر توسط ۱۷ میلیون مولفه برای درک زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌شود. شرکت مایکروسافت در آخر اظهار داشت که هوش‌مصنوعی مورد نظر با یک منبع باز قابل استفاده است و برنامه‌نویسان می‌توانند در حیطه فعالیت خود از آن بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار