شیخ نعیم قاسم: اگر با اسرائیل جنگیدیم و ایران هم از آن بهره برد، «نوش جانش»

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگوی ویژه با شبکه اُ تی وی (OTV) پیرامون مسائل مختلفی از جمله پاسخ به تجاوزات رژیم‌صهیونیستی مطالبی را بیان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در گفتگوی ویژه با شبکه اُ تی وی (OTV) گفت: آنچه را برای کشورمان مناسب ببینیم انجام می‌دهیم، پس اگر با اسرائیل جنگیدیم و ایران هم از آن بهره برد، «نوش جانش» و اگر هم بخواهیم کشورمان مستقل باشد و آمریکا از این موضوع عصبانی شد، این برای ما افتخار است.

شیخ نعیم قاسم در این گفتگو تاکید کرد: «هیچ تصمیم بین‌المللی برای نابود کردن لبنان وجود ندارد. درست است که آمریکا می‌خواهد، لبنان همچنان در اتاق مراقبت‌های ویژه بماند؛ اما هیچ کس فکر نمی‌کند لبنان باید در این حالت بماند؛ از این رو پیش‌بینی می‌کنم تفاهماتی با صندوق بین المللی پول حاصل شود.»

نعیم قاسم افزود: «ما با از سرگیری روابط سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی با سوریه موافق هستیم.»، زیرا سوریه گذرگاه محموله‌های لبنان است، همچنین در سوریه برای برخی کالا‌های لبنان درخواست وجود دارد و لبنان هم می‌تواند از برخی کالا‌های سوریه با قیمت‌های مناسب استفاده کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «جستجو برای تعیین رئیس جمهور آینده هنوز زود است. این موضوع باید در ماه‌های پایان دوره رئیس جمهور انجام شود. حزب‌الله هیچ فردی را برای معرفی ندارد و هیچ کس را هم وتو نمی‌کند و هر مرحله شرایط خاص خود را دارد.»

شیخ قاسم در پاسخ به سوالی درباره امکان بهره برداری دشمن اسرائیلی از اوضاع کنونی لبنان گفت: «همان طور که موضوع کرونا برای لبنان دشوار است برای اسرائیل هم دشوار است. آن‌ها در این خصوص مشکلات بیشتری دارند. اسرائیل هر زمان که بتواند داخل لبنان بازی کند، کوتاهی نخواهد کرد چه با وجود کرونا چه بدون آن.»

وی تصریح کرد: برای اسرائیل تحرک داخل لبنان راحت نیست؛ زیرا می‌داند، حزب الله در هر شرایطی در صورتی که لبنان مورد تجاوز قرار بگیرد، آماده است واکنش نشان دهد. اگر بخواهد وارد هر گونه جنگ شود ما هم در کمین هستیم. آن‌ها می‌دانند، طرفی که توانست سرزمین لبنان را آزاد کند و وارد جنگ ۲۰۰۶ شود می‌تواند با آن‌ها مقابله کند.»

شیخ نعیم قاسم در خصوص پیام‌های اسرائیل برای حزب‌الله در سوریه گفت: «اسرائیل پیام‌های خود را دارد ما هم پیام‌های خود را داریم؛ اما اگر کسی از حزب‌الله در سوریه هدف قرار بگیرد مسلما پاسخ آن را به اسرائیل خواهیم داد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اگه حزب اله لبنان رو نداشتيم اسرائيل تا حالا صد بار با بمب اتم ما رو زده بود و نابود كرده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود
آخرین اخبار