باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

افزایش بی سروصدای قیمت‌های مسکن مهر / نان دلالان مسکن مهر آجر می‌شود

افزایش بی سر و صدای حدود ۲۰ میلیون تومانی قیمت مسکن مهر در شهر‌های پرند و پردیس باعث ایجاد نگرانی برای متقاضیان شده است.

افزایش های بی سروصدای قیمت های مسکن مهر /نان  دلالان مسکن مهرآجر می شودبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسکن مهر به عنوان یکی از بزرگترین طرح های مسکنی کشور طی دو دهه قبل به شمار می رود که باعث امیدوار شدن بخش بزرگی از جامعه شد.

اما از زمانی که این طرح کلید زده شد مشکلات بسیار زیادی برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه که در این طرح ثبت نام کرده بودند به وجود آمد، بسیاری از آنها تمامی سرمایه و یا بخش زیادی از پس اندازهای خود را برای خرید این واحدها هزینه کردند اما هنوز بعد از گذشت بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال هیچ واحدی تحویل نگرفته اند.

بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور گلنگ زده شده که پرونده بسیاری از آنها در شهرهای مختلف بسته شده است اما هنوز بخش عمده ای از این واحدها در شهرهای جدید تهران باقی مانده و در چند سال گذشته هم با افزایش قیمت به بهانه های مختلف  شوک های زیادی به متقاضیان وارد شده است.

مسکن مهر در سال های ۹۲ تا ۹۶ و با حضور عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی وقت رها شده بود چراکه آخوندی هیچ اعتقادی به مسکن مهر نداشت و این طرح را جزو مزخرف ترین طرح های مسکنی و عمرانی کشور به دلیل فاصله داشتن از کلان شهرها می دانست، همین موضوع باعث شد که بسیاری از متقاضیان و ثبت نام کنندگان نسبت به این طرح دلسرد شوند و تمایلی برای پرداخت آورده خود نداشته باشند.

قیمت هر متر مربع واحد مسکن مهر به ۱۵ میلیون تومان رسید

از این فرصت دلالان و سوداگران استفاده کرده و اقدام به خرید و فروش و احتکار واحدها کردند که این موضوع در شهر جدید پردیس بسیار دردسرساز شد به طوری که بعد از گذشت یک سال قیمت واحدهای مسکن مهر در پردیس رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشته و  از متری یک میلیون تا ۲ میلیون به متری ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت.

افزایش ۲۰ میلیون تومانی مسکن مهر در پردیس

ورود دلالان به بازار مسکن مهر در شهرهای مختلف باعث ایجاد مشکلات زیادی برای متقاضیان و کلاهبرداری عمده در پردیس و پرند شده است این موضوعات خود باعث شد که دو روز قبل مدیر عامل شرکت عمران پردیس از مصوبه جدید افزایش ۲۰ میلیون تومانی قیمت مسکن مهر برای خریداران دوم و سرمایه گذاران را خبر دهد.

مهدی هدایت مدیرعامل پردیس در این باره گفت: این افزایش قیمت مشمول گروه‌های هدف و نفرات اولی که ثبت نام کرده‌اند نمی‌شود.

او افزود: افزایش قیمت تعبیه شده بخشی از سوبسید ۱۰۰ میلیون تومانی است که به پروژه‌های مسکن مهر تخصیص داده شده و برای حمایت از نفرات اول واقعی و تکمیل سریع واحد‌ها است.

هدایت با اشاره به اینکه ما تا اواخر تیرماه در صورت تکمیل امکانات دستگاه های خدمات رسان ۱۵ هزار واحد مسکن مهر در پردیس را تکمیل خواهیم کرد، افزود: برای جلوگیری از بورس بازی و برهم زدن برنامه محتکران و دلالان مصوبه افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس برای سرمایه گذاران را در نظر گرفتیم.

او ادامه داد: دولت برای تکمیل هرچه سریعتر واحد‌های مسکن مهر برای گروه‌های هدف حدود ۱۰۰ میلیون تومان سوبسید در نظر گرفته است، بنابراین متقاضیانی که از ابتدای خرداد ماه اقدام به خرید واحد‌های مسکن مهر کنند، مشمول افزایش قیمت ۲۰ میلیون تومانی می‌شوند.

بازار شایعات مسکن مهر همچنان داغ است

این خبر باعث شد که خریداران مسکن مهر در پردیس برای زدن وکالت و یا سند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند که این خود باعث ایجاد صف های طولانی و چند کیلومتری در پردیس آن هم در شرایط کرونایی کشور شد.

از سوی دیگر حاشیه و بازار شایعات در این شرایط بسیار داغ شد و سودجویان و دلالان باز هم به فکر نگران کردن مردم شدند به طوری که از روز گذشته خبر افزایش ۲۵ برابری هزینه نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر مطرح شد که بلافاصله هدایت مدیر عامل پردیس این موضوع را رد و هزینه نقل و انتقال واحد مسکن مهر را همان یک میلیون تومان اعلام کرد.

قیمت واحدهای مسکن مهر از ۲۰ میلیون بیشتر افزایش نیافته است

در همین زمینه مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس در گفت وگو با خبرنگار مسکن اقتصادی باشگاه خبرنگاران‌ جوان، با بیان اینکه متوسط افزایش هزینه قیمت مسکن مهر در پردیس ۲۰ میلیون تومان است، گفت: شایعاتی در رابطه با افزایش قیمت مسکن مهر برای متقاضیان و ثبت نام کنندگان اول مسکن مهر ایجاد شده بود که تمامی آن ها را رد می کنم.

او ادامه داد: هدف ما از این افزایش قیمت مسکن مهر حذف دلالان و بورس بازی در مسکن مهر پردیس است.

هزینه نقل و انتقال مسکن مهر تنها یک میلیون تومان است

روز گذشته هدایت در برنامه شبکه خبر با اشاره به اینکه به هیچ عنوان هزینه نقل و انتقال واحد‌های مسکن مهر افزایش نیافته است، گفت: هزینه نقل و انتقال این واحدها همان یک میلیون تومان است و شایعات منتشر شده مبنی بر اینکه این هزینه‌ها ۲۵ برابر شده است را رد می‌کنم.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس تاکید کرد: متقاضیان و خریداران به هیچ عنوان نگران نباشند چرا که هیچ هزینه اضافی قرار نیست پرداخت کنند.

او گفت: برای هر واحد مسکن مهر و جهت تکمیل این واحد‌ها حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود و ما برای دریافت این سوبسید ۲۰ میلیون تومان از خریداران و سرمایه‌گذاران دریافت می‌کنیم.

هدایت اظهار کرد: خریداران مرحله اول و اقشار کم درآمد و گروه‌های هدف، مشمول پرداخت این افزایش قیمت ۲۰ میلیون تومانی نیستند.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه متاسفانه در پردیس شاهد آن هستیم که یک واحد چند بار توسط خریداران و دلالان به دلیل بورس بازی خرید و فروش می‌شود، افزود: این افزایش ۲۰ میلیون تومانی برای جلوگیری از بورس بازی و افزایش قیمت و ایجاد ثبات قیمتی در واحد‌های مسکن مهر است که مصوبه آن را دریافت کرده‌ایم.

او با اشاره به اینکه این افزایش ۲۰ میلیون تومانی مشمول خریدارانی که قبل از خرداد ماه اقدام به خرید کردند نمی‌شود و آن‌ها نگران نباشند، افزود: این افزایش قیمت شامل متقاضیان اول و اقشار هدف ما نمی‌شود و در این زمینه ۲ طیف از جمله دلال، محتکران و سرمایه‌گذاران نگران شده‌اند و ما می‌توانیم سوبسید‌هایی که دولت برای تکمیل واحد‌ها هزینه می‌کند از محتکران و دلالان دریافت کنیم.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس هزینه نقل و انتقال واحد‌های مسکن مهر یک میلیون تومان است گفت: ما از خریداران اول به بعد ۲۰ میلیون تومان دریافت خواهیم کرد و هزینه نقل و انتقال همان یک میلیون تومان خواهد بود. این هزینه شامل متقاضیان اول و اقشار کم در آمد نمی‌شود و متقاضیان به هیچ عنوان نگران افزایش قیمت نباشند چراکه ما قصد داریم دلال بازی را جمع کنیم. 

مدیر عامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: هزینه‌ای که برای ساخت هر واحد مسکن مهر تاکنون صورت گرفته ۱۰۰ میلیون تومان است.

او افزود: افراد دومی که مسکن مهر در پردیس خرید می‌کنند و افرادی که بعد از اول خرداد ماه اقدام  به خرید می‌کنند مشمول این افزایش هستند. همچنین برای جلوگیری از تجمعات در کارگزاری‌ها، افرادی که وکالت می‌دهند می‌توانند از طریق نوبت دهی اقدام به سند زدن کنند بنابراین مشکلات در این زمینه را هم برطرف کردیم.

هدایت توضیح داد: شرکت عمران پردیس تمامی اسامی خریداران اول و متقاضیان واقعی را دارد و این افراد به هیچ عنوان مشمول افزایش قیمت نخواهند شد و تاکنون برای این افراد هم رشد قیمتی نداشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه مشکل اصلی در پردیس آن بود که یک واحد ۱۰‌ها بار توسط دلالان و خریداران خرید و فروش می‌شد، گفت: این واحد‌ها بدون آنکه سکونتی در آن صورت بگیرد توسط محتکران خریداری می‌شد و در نتیجه این اقدام  رشد بی رویه قیمت مسکن در شهر پردیس به وجود آمد.

گفتنی است در شهر پردیس حدود ۸۲ هزار واحد مسکن مهر در پردیس هدف گذاری شده است، که تاکنون بیش از ۶۰ هزار واحد از آنها تحویل داده شده و ۱۵ هزار واحد در اواخر تیرماه افتتاح و ۱۰ هزار واحد هم در شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۲ هزار واحد باقی مانده هم تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وضعیت مسکن مهر پرند بدتر از پردیس است

اما وضعیت شهر پرند هم بهتر از پردیس نیست به طوری که در طی روز های گذشته به برخی از پروژه های مسکن مهر این شهرها افزایش قیمت ۷ تا ۲۰ میلیون تومانی خورده که باعث ایجاد ناراحتی و تجمعاتی در شهر جدید پرند شده است.

بسیاری از متقاضیان در شهر جدید پرند با مشکلاتی از جمله کلاه برداری های تعاونی ها و افزایش چندین باره قیمت ها روبرو بوده اند به طوری که تعدادی از متقاضیان در این شهر هنوز بعد از گذشت ۱۰ سال واحدهای خود را تحویل نگرفته اند.

به امید تحویل مسکن مهر ۱۲ سال منتظر هستم

در همین زمینه یکی از متقاضیان مسکن مهر در پرند در گفت وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۲ سال هنوز واحد خود را تحویل نگرفته ام گفت: من به امید خانه دار شدن ۱۲ سال پیش تمام زندگی و سرمایه خود از جمله طلاهای همسر خود را فروختم تا شاید صاحب سقف و سرپناهی برای زندگی شوم.

او ادامه داد: در آن سال فرزند من یک سال سن داشت اما هم اکنون سن فرزندم من به ۱۲ سال رسیده و من هنوز واحد خود را تحویل نگرفته ام.

حسینی بیان کرد: هر چند سال یک بار به بهانه های مختلف قیمت واحدها را افزایش میدهند و قیمت واحدی که قرار بود برای ما ۲۰ میلیون تومان تمام شود اما هم اکنون قیمت این واحدها به  ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. و هفته گذشته هم دوباره خبر افزایش ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومانی را به ما اعلام کردند.

۷هزار واحد مسکن مهر شرکت کیسیون ۷ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است

در همین رابطه وطن خواهی مدیر عامل پرند در گفت وگو با خبرنگار مسکن اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شرایط واحدهای مسکن مهر در پرند با سایر شهرهای جدید از جمله پردیس تفاوت دارد، گفت: هرکدام از بلوک های شهر جدید پردیس دارای هزار تا ۱۲۰۰ واحد است اما بلوک های شهر جدید پرند ۱۰۰ تا ۱۱۴ واحدی هست بنابراین هزینه ساخت این واحدها کمتر است.

او ادامه داد: در شهر جدید پرند حدود ۷ هزار واحد مسکن مهر در پروژه های کیسون به دلیل افزایش اجتناب ناپذیر قیمت ها در بخش های از جمله مصالح ساختمانی و تجهیزات با مشکل روبرو شده بود بنابرابن باید متقاضیان این واحدها ۷ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه بیشتر پرداخت کنند.

وطن خواهی بیان کرد: با رایزنی های که از طریق وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران انجام شد توانستیم ۴۵ درصد از افزایش قیمت ها را کاهش دهیم در غیر این صورت باید متقاضیان هزینه بیشتری پرداخت می کردند.

مدیر عامل شرکت عمران پرند یاد آور شد: در ابتدا بسیاری از متقاضیان ناراحت و گله مند از این افزایش قیمت بودند اما بعد از صحبت با آنها و قول تحویل هرچه سریعتر این واحدها متقاعد به پرداخت هزینه ها شدند.

وطن خواهی تاکید کرد: باید هرچه سریعتر متقاضیان آورده خود را تکمیل کنند متاسفانه با وجود درخواست های چندین باره تنها تعدادی متقاضی حاضر به تکمیل آورده خود شدند.به طور مثال از هزار متقاضی کمتر از ۵۰۰ نفر آورده خود را تکمیل کرده اند.

گفتنی است تکمیل نکردن آورده ها توسط متقاضیان باعث سو استفاده دلالان و سوداگران برای بورس بازی و احتکار واحدها می شود بنابراین باید هرچه سریعتر با تکمیل آورده و همچنین همکاری بیشتر پیمانکاران برای ساخت واحدها بتوانیم تا پایان امسال پرونده این پروژه بزرگ عمرانی کشور را ببندیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۳۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
احمدی نژاد یه بار دیگه بیا.اونموقع که اومدی وضع مالی من خوب بود زدی داغونم کردی الان وضع مالیم بده بلکه باز وضع مالیم خوب کردی.طرفدار قشر فقیر فقط احمدی نژاد.اگر میخواین همه برابر باشن وخونه وماشین داشته باشن بهش رای بدین اگر اومد
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۰:۳۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام
متاسفانه برای من ۲۵۰۰۰۰۰۰میلیون پرداختی زده که واریز کنم هدف چیه ؟ چرا ؟ من ۱۰ساله منتظرم و اولین ثبت نامی هستم به نام خودم اما زده باید پرداخت کنم اول قرار بود ۱۴تومن پرداخت کنیم بعد شد ۲۱ تومن بعد شد ۳۲تومن تمام ودیعه خونه را دادم و رفتیم خونه پدری و الان شده ۵۷میلیون تومان پس ماجرا چیه ؟ من که واسطه و دلال نیستم و اولین هستم . درود به شرفتون که ما رو میخواین سلاخی کنید لطفا پیگیر شین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
قیمت مسکن در شهرستان مرزی جوانرود وحشتناک بالا رفته حتی زمین حاشیه شهر متری تا ۱۵ میلیون قیمت داره نمی دانم چه کسی بر چه اساسی قیمت گذاری میکنند این شهر مسکن از تهران گرانتر با توجه به اینکه تمام مصالح در ایران تولید میشه چرا قیمت اینطوره
Iran (Islamic Republic of)
....
۰۲:۱۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام ما خیلی وقته مستاجر هستیم و تحت پوشش کمیته امدادیم این درسته که ماهایی که از اقصار ضعیف جامعه هستیم هر ماه کرایه پرداخت کنیم لطفا واسه ساخت مسکن مهر در کرمانشاه هم اقدام کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
میشه مابااقساط بتونیم ازمسکن مهر پردیس آپارتمان خریداری کنیم‌چون پول پیش ندارم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۴۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
مسکن مهر با ۶ میلیون ساخته و تحویل داده شد چرا الان چند برابر چه عرض کنم چندین برابر شده رو چه اساسی گرون می شه
بساز و بفروش تو جنوب تهران متری ۱۰ تومان می فروشه همون ملک رو با همون آجر و سیمان و میلگرد در غرب تهران متری ۳۰ تومانمی فروشه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طرف الان واسه خودش آقایی شده چرا ؟چون ملکش چندین برابر شده حالا هم خدا رو غیر خودش نمی شناسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام
ما با هزار جور قرض و وام مسکن یه خونه ۴۰ متری که پیلوت هست گرفتیم بماند که نمناک هست و...
آخه به ما بگید این ظلم نیست که بچه بیاریم و بدبختش کنیم
ما خودمون حسرت به دل همه چی موندیم قشر ضعیف احساس خوشبختی ندارن
توروخدا مطلب منو بزارین
Iran (Islamic Republic of)
آذر
۱۶:۰۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه متاسفانه برخورد جدی با سلطان های مسکن مهر پردیس صورت نمی گیرد ..چرا طی اقدام جدی نسبت به شناسایی دارندگان تعدادبالای مسکن مهر ازطریق کد ملی و برخورد صورت نمی گیرد و اینها به تعزیزات ووسازمان مالیاتی و محاکم قضایی معرفی شوند تا درس عبرت شود
بعد از سلطان سکه و خودرو ...این بار باید سلطان مسکن مهر پردیس معرفی شود
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
بله مردم ندارند این مشکلاتی که تو کامنتا ذکر شده همه درست اما بعضی از همین مردم ندارن اما میرن بورس کرور کرور سهام میخرند تا دلار و سکه گرون میشه جلو صرافی ها صف های طولانی بسته میشه این مردم ندارن اما تا میبینن ماشین داره قیمتش میره بالا با هر کد ملی برای خرید ماشین ثبت نام میکنن تا میبینن پول تو زمینه همینجوری زود دست به کار میشن واقعا چند درصد مردم ندارن؟! یا بهتره بگیم چند درصداینهمه دلال هستن؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مممممم
۱۲:۵۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
تاوقتی بی نظارتی دستگاهاباشه همین ،مالک قیمت راتعیین می کنه هرچی بیشتربراش بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
تو کوچه مون، سه تا خونه ویلایی هست که از دو سه سال پیش که ساخته شده و تکمیل شده، خالیه. اتفاقا مالکانش هم توی همین کوچه در ملک مسکونی خودشون ساکنن. قیمت ملک هاشون از زمان ساخت تا الان چندین برابر شده. اونوقت ما که مستاجریم صاحبخونه یکباره اجاره رو تقریباً دو برابر کرده و تو این شرایط دنبال خونه هر جا که میریم، می بینیم که واقعاً نمی تونیم جای مناسبی رو حتی اجاره کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۸:۰۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
از وقتی سود بانکی روکاهش دادن قیمت اجاره خانه هم بیشتر شده چون رهن میبرن بانک وقتی سود بانکی کم شده رهن هم موجر نمیخاد و کرایه گران میشه چون سود بانکی کم شده خب کمتر کسی پولشو سپرده میکنه میاره بازار خب باعث خرابی بازار و تورم میشه سود بانکی مثل قدیما ببرن بالا مردم هم پولاشونو میارن بانک بانک هم پولهارو به سمت تولید هدایت کنه هم چرخ تولید میچرخه هم نقدینگی کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۷:۵۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
تا وقتی بانک ها و بنگاههای اقتصادی به جای کارخانه روی زمین و ملک سرمایه گذاری میکنن وضعیت همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
آقا من الان اگه بخوام یه واحد اونجا بخرم بایس کجا مراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
بهشت زهرا خودت رو واسه دفن ابدی و خونه همیشگی آماده کن
United States of America
شهروند
۰۲:۳۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
اگر از ابتدا شرایط واگذاری ها را در واگذاری مسکن مهر رعایت می کردند و به افراد دارای شرایط واگذار می کردند لازم نبود اینقدر درد سر بکشند افرادی هستند که در تهران صاحب املاک و مستغلات تجاری و مسکونی هستند ولی با کمال تاسف رفتند در مسکن مهر پردیس ثبت نام کردند و خانه گرفته اند کجای این با عدالت سازگار است الان مسکن ملی هم همینطور خواهد شد.
United States of America
شهروند
۰۲:۳۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
اگر از ابتدا شرایط واگذاری ها را در واگذاری مسکن مهر رعایت می کردند و به افراد دارای شرایط واگذار می کردند لازم نبود اینقدر درد سر بکشند افرادی هستند که در تهران صاحب املاک و مستغلات تجاری و مسکونی هستند ولی با کمال تاسف رفتند در مسکن مهر پردیس ثبت نام کردند و خانه گرفته اند کجای این با عدالت سازگار است الان مسکن ملی هم همینطور خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
باسلام و عرض ادب خواهش این فکری به حال مامردم ضعیف بکنیدگناه ما چی هست که فقیریم دستمون خالی هست من یک خونه درپرندنصیبم شدامابه دلیل نداشتن پول مجبوربفروش شدم الانم آنقدرقیمتهابالارفته که نمیشه اسمشوبردچیکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
مسکن مهردراطراف اصفهان خیلی گرونه ۷۵متری لختش۱۷۰میلیون کاملش۳۳۵میلیون من که بی سرپرستم چراکمیته امدادکمک هزینه برای خریدخانه به من نمیدن چندسال پیشاکه میخواستن کمک کنن اینقدمبلغ کم میدادن که نتونستم بخرم مردم ازخانه بدوشی
Iran (Islamic Republic of)
احمد میرزایی
۲۳:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
من یکی از متقاصیان مسکن مهر فاز پنج هستم الان بعد از گذشت نه سال هنوز تحویل ندادند ما هرچی داشتیم فروختیم به امید اینکه از مستاجری نجات پیدا کنیم ولی اونا متاسفانه هرسال میگند تا اخرسال تحویل میدهندولی هیچ خبری ازتحویل نیست شما بگویید ماتاکی باید در آرزوی خانه دار شدن بمانیم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
باسلام من بیش از6سال که درپروژه کیسون پرند ثبت نام کرده ام ومسکن اولی هستم تاکنون 3بارقیمت رو افزایش دادند وهفته گذشته وقتی تسویه کردم مجددا 25میلیون تومان درخواست نمودند وافزایش قیمت داده اند!!!!هروز یه حرف جدیدویک وعده جدید!جناب مدیرعامل مسکن پرند شماعمراتاپایان سال بتونیدکیسون روتموم کنید پس مردم مظلوم روسرکارنگذارید ووعده سرخرمن ندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
میگن قیمت مصالح رفته بالا مسکن گرون شده قیمت ۲ برابر فوقش ۳ برابر شده چرا مسکن حداقل ۴ و۵ برابر بیشترشده بدونید که همه مردم شدن دلال .چرا چون دولت نظارتی نداره ونمی خواد قیمت هابیاد پایین مردم هم بهم رحم ندارن خداعاقبت همه روبخیر کنه بترسید ازروزی که اه مظلومی بگیره بعد خانه هاتون گورتون میشه براتون بترسید
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۲۰:۲۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
درود
ببخشید اما فک کنم این مسئولین زیادی پر رو شدن‌!!!
ببخشید اما ما شما رو به اونجا رسوندیم
Iran (Islamic Republic of)
مقدمه ازدواج
۱۹:۴۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
واقعا اوضاع مسکن آشفته اس.
من به شخصه اول زندگیمه حتی با کل وام ازدواج توانایی خرید یک واحد آپارنمان رو ندارم
اصلا قیمت ها واقعی نیست ففط عده ای دارن این وسط آشفته بازار سودکلانی به جیب میزنن آرزوی مستقلی به دل همه جونا میمونه دیگه کسی توانایی ازدواج نداره
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۹:۳۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خدا نابودتون کنه که امید خیلیها رو نابود کردید.خدا نابودتون کنه که اگه قصد درست کردن این اوضاع رو داشته باشید توی یکساعت نه یکروز میشه سر و سامانوش بدید‌.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام اگر مثل خیلی از کشورهای دنیا تعداد مالکیت مسکن را محدود کنند و مهلت تعیین کنند تا مالک انها را در بازار عرضه کند و بعد مصادره شود دست دلالان را از ان کوتاه کند نرخ مسکن درست خواهد شد الان هر کی پول و سرمایه داره ملک میخره میزاره با سود چند برابری میفروشه کسانی هم که ندارند تو بدبختی تهیه مسکنهای دلالان گیر میکنند انشاءالله سلطانهای مسکن گیر بیفتن
Iran (Islamic Republic of)
فرخانی
۱۸:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اگه چهارنفر ازدلال های پردیس وجاهای دیگه رو که کلی مسکن خریدن اعدام کنن بقیه حساب ماردستشون نیاد
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۴۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه همه مشکلات اقتصادی کشور مالیات خیلی سنگین بر خانه دوم وخانه خالی وفروش خانه است پول حاصل از این کار را هم درتولید به کار بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
قیمت مصالح بالا رفته که خونه گرون شده. مردم چقدر بیسوادن بعضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه اونیا که تو این مملکت چشمشا میبنده و زمین را از حالت سرمایه خارج نمکنه زمین افتاده فقط دست دلالها که تو همه ی شهرها فقط شده املاکی معامله زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
به شهری همانند تهران که زلزله خیز است؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
یعنی دقیقآ داریم تو جنگل زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
این کار اشتباهه شاید یه بدبختی بخواد واحدشو عوض کنه یا تازه تونسته پول جمع کنه یه واحد بخره ضرر میکنه دوما خوب اون آدم بدبختی که تمام دارو ندارش همین یه خونه هست چرا باید کل ایران گرون بشه اونوقت مال این بیچاره ها بی ارزش بشه خوب مسکن مهر هم باید مثل همه جای تهران که تورم بهش خورده ویا ارزش افزوده داشته قیمتش تغییر کنه دیگه فرقش با بقیه املاک چیه منکه خودم مصرف کننده هستم یکسال پیش یه واحد نیمه کاره با قیمت کاذب ونجومی خریدم وچقدرم تو سرش خورد از دنیا فقط هم همین یه واحدو داریم الان من که کل سرمایمو دادم اینو تو پردیس با قیمت کاذب خریدم اونوقت تهران وبقیه جاها سر به فلک زده منه بدبخت اگه بخوام اینجارو بفروشم اطراف تهران طویله هم نمیتونم بخرم راست میگین همه جاهارو اینجوری تو سرش بزنید چرا فقط اموال قشر ضعیف رو بی ارزش میکنید
United Arab Emirates
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
بگردید سلطان پیدا کنید،،؟ امان از دست این سلطان ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
مسکن‌های مهر می‌توانند میزبان سرریز جمعیت تهران باشند و چون تهران با انواع خطرات دست و پنجه نرم می‌کند پس این افزایش قیمت هم چندان بی معنا نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
مسکن‌های مهر می‌توانند میزبان سرریز جمعیت تهران باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۴:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
شهرهای بزرگ به دلیل نبود امکانات در شهرهای کوچک، بزرگ و بزرگتر شدند آنهم بدون فکر و آگاهی و بدون شناخت !!!!؟؟؟ و به اندازه کشوری میزبان جمعیتی دهها میلیونی شدند.خدای ناکرده اگر کوچکترین اتفاقی بیفتد شهر صدها هزار و یا میلیونها کشته و تلفات خواهد داد .
مخصوصا شهرهای بزرگی همچون تهران که از روی نا آگاهی و کم خردی شاهان قاجار به پایتختی برگزیده شد و هیچ زمین شناسی و بدون کار کارشناسی میزبان انبوهی از مردم از گوشه گوشه ایران شد.حال که همه آگاه شدند و متوجه گسلهای بزرگ همچون اژدهاهایی در زیر کلانشهر تهران شدند همه ما مسولیم که هوشمندانه عمل کنیم و خود و خانواده خود را در معرض خطر قرار ندهیم و از خطر برهانیم.
پس بهتر است در اطراف تهران شهرهای اقماری بزرگ آنهم به صورت ویلاسازی داشته باشیم و یا اینکه پایتخت را به جای دیگر انتقال دارد تا جمعیت و ساخت و ساز از حالت انفجار آنهم در زمینی سست و بی بنیان قارچگونه رشد نکند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
مامردم ایران مرده ایم ازمرگ نترسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
تهران شهری است که غیر اصولی و غیر کارشناسی بنا شده و از روی شناخت و دانش جانمایی نشده چرا بفکر ساخت شهرهای بیشتر و ویلا سازی در اطراف تهران و تخیله پایتخت نیستند ،علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
منبع شما چیه؟
خونه ۵۸ متری توو منطقه ۱۰ که بعد از گرونی شد ۳۸۰ میلیون
الان یه میلیارده
این چند درصد میشه؟
ظلم و ستم در بازار مسکن به اوج رسیده
هیچ کس انگار واسش مهم نیست
خدا خودت کاری بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خدا به داد این مردم فلک زده برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اگه دیگه عمرا زن بگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۱۳:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اگه دیگه عمرا زن بگیرم. چه وضعیتی هستش
ماشین اینجولی
خونه اونجوري
همه چیز گرون
کار آزاد هم که سرمایه ميخواد

معلوم که جامعه به سمت پیری میره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
واقعا که
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
آقا چه‌خبره ؟! جنوب تهران خانواده هایی هستن به خاطر ناتوانی در خرید مسکن تو پارک چادر زدن اونجا می خوابن! به کجا می رویم؟!
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
آقا چه‌خبره ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
مردم دیگه فقط باید بمیرند با این وضع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
هشتاد درصد خانه های که در دیوار و شیپور برای فروش میزارن خالیه چهل سال بس نیست برای مدیریت ضعیف به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اینجور که پیش میره، فردا سطح هوراراهم به فروش میگذارند!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام، ازوقتی که یزد راجزء شهرتاریخی جهان ثبت کردند، تمام ارزاق مردم ومسکن وزمین واجاره خانه وووو دراین
شهرچندبرابر‌شده وزندگی دراین شهر خیلی گران شده، درصورتیکه این شهرازنظر آب وهوا ومیزان وکیفیت منابع آب نسبت به شهرهای دیگرموقعیت چندان خوبی نداشته وسالانه باریزگردها وطوفانهای گردوغبارروبروست!؟!؟! چراباید بااین عنوانهایی که به شهرها داده میشه زندگی رابرمردم تنگ کنند، گرانی های دولت که درسالهای اخیر مردم رافلج کرده، کم نبود!؟!؟ لطفا مسؤلین رادراین زمینه بیدار کنید!؟!؟ تااقدام مؤثری انجام دهند!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
چه خبره تو این کشور ثروتمند ولی چیزی دست مردمو نمیگیره...مردم چیکار کنن خونه ۵۰ متری ۸۰۰میلیون....پراید ۷ میلیونی تازه با شرایط ثبت نام ۳۷ میلیون....مردم ندارن....این پول های میلیاردی کجا میرن......مردم ندارن
Canada
حامد
۱۲:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خبردیروز به مردم گفتی بچه به دنیابیار مگر مردم پول دارن پولدارها ازدواج نمیکنند این فقر وکم درامد هستندکه برای خودش دردسر وبرای دولت آبادی به دنیامیارندوبعد از فقر و کم درامد دارپول مسکن میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اگر عدالت هست چرا یه نفر باید صد ها زمین و مسکن داشته باشه یکی هم چادر هم نداشته باشه؟ آیا بعد 40 سال وقت این نرسیده یه قانون وضع کنید که مردم دنبال مسکن و زمین نباشند که بخرند و بیندازید، یعنی کسی جرات داشتن یه مسکن بیشتر نداشته باشد که مسکن و زمین به همه برسه
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۱:۴۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام در مورد سهام عدالت از مسئو لین محترم سوال داشتم که اگر سهام عدالت است پس این همه به عدالتی چرا ؟ ما یک خانواده روستایی از توابع شهر ری هستیم زمانی که برای ثبت نام اومدن یک در میان به مردم سهام دادن هر کسی که وضعش بهتر بود سهام گرفت چندین بار به دهیاری رفتیم و تمام مدارک از ما گرفتند ولی خبری از سهام نشد مگه بقیه خونشون رنگین تر از ما بود و هست ؟ لطفا رسیدگی کنید سهم ما از این بی عدالتی چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان قیمت تلفن همراه و مسکن خیلی بالاست خواهشا این دوتارو پیگیری کنید.
-
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
از همین الان دنبال چادر یا کانکس باشید
چند ماه بعد همین چادر مسافرتی میشه 100 میلیون کانکس هم 200 تا
همه چیزا به چشم خودمون دیدیم چیزهای که هیچ کس باور نمیکرد بشه شد
پراید 7 میلیونی شد 90 تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
برای آینده نگری و یا زلزله احتمالی؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
20درصد ازاول سال 99 تاامروزمسکن زمین خانه دونیم تا سه برابرشده کدام 20درصدبخوصوص درشهرستانهاگرانیه ملک اوج گرفته
-
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
در شهرهای کوچک زمینی که چند ماه قبل متری یک میلیون بود الان متری 3 میلیون شده
کی قیمت زمین و مسکن را تعیین میکنه؟
کی رسیدگی میکنه؟
کی به کیه
همه چیزا رها کردنبه حال خودش

توقع ازدواجم شاید دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
منظور از بی سر و صدا چیه ؟
خبر را همه جا اعلام کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خانه نخرید همه را خانه دار میکنیم من فکر کنم منظور این متن روزنامه منظورش قبر بوده نه خانه
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
گرونی تمام شد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اصلا معلوم نیست تو کشور چه خبره چهل سال تورم حالا معنی ۱۳سال قیمت خودکار را ثابت نگه داشتن رو میفهمم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
عجب حرفی زدی. الان ادم تو مخش نمیگنجه یه کالا 13 سال یه قیمت باشه .چه روزگاری داشتیم. چی بودیم چی شدیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
افرین ب وضعیت مسکن رسیدگی کنین خیلی دلال بازی شده
Iran (Islamic Republic of)
بررسی شود
۰۹:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خواهش میکنم شما یه تماس بگیرید با املاک پردیس هیچکدومشون این ۲۰ میلیوم شامل حالشون نمیشه و دارن اینو از مردم عادی میگیرن خواسته یا نا خواسته رسانه شما هدف تبلیغات دروغ دولت نشه برادر
دلال واسطه ایی و با وکالت خرید و فروش میکنه کل املاک پردیس از این قانون دارن به ریش رییس عمران اینجا میخندن
پیگیری کنید فقط کافیه با ۲ تا املاک صحبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
بیسواد
۰۹:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
ای خدا با این قیمتهای نجومی مردم چکار کنند؟ مسئولین که مملکتو ول کردند تو به داد مردم برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
مسئولین پول هارو ول نکردن...مردم بدبختو ول کردن..پراید ۷ تومنی شده ۳۷....خونه ها هم نجومی شده
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
قیمتهای نجومی?بیسواد گرونی تمام شد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
مسئولین محترم مردم مستضعف رو دریابید/
قانون اخذ مالیات از خانه های خالی چه شد/
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام بخدا قیمت مسکن و ماشین به راحتی میشه مدیریت کرد
مدیر نداریم مسئول نداریم، دلسوز نداریم
خبرنگار محترم صدای مردم باش پیگرباش شما میتوانید کمک مردم بیچاره باشد
باور کن الکی الکی قیمت ها را بالا بردن تو همین سایت ها و اپلیکیشن ها
خبرگزاری محترم لطفا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
پیگیر باشyjc لطفا مردم ندارن ماشین وخونه بگیرن....خیلی ها ۳۷ میلیون خودرو رو هم ندارن
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
مدیر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۲:۰۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من ی راه کاهش شدید مسکن اینه که قیمت هر ملکی رو از طریق کارشناسی دادگستری اعلام کنند قطعا قیمت واقعی مسکن مشخص می شه و حباب قیمت مسکن ارزش خودش رو پیدا می کنه
آخرین اخبار