آغاز خرید تضمینی گندم در لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: خرید تضمینی گندم استان از امروز اول خرداد آغاز شده و تا پاییز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: خرید تضمینی گندم استان از امروز اول خرداد آغاز شده و تا پاییز ادامه دارد.

حجت بیرانوند افزود: فرآیند خرید به نحوی طراحی شده که کمترین حضور و تجمع ایجاد شود و اجرای پروتکل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در مراکز خرید اجباری خواهد بود.

او با بیان اینکه امسال ۵۰ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان ایجاد شده اظهار داشت: امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰، دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ و کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده و کار خرید گندم از خرداد ماه آغاز می‌شود.

او ادامه داد: خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می‌شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آن‌ها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شده می‌توانند محصول خود را تضمینی به فروش برسانند بنابراین باید مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه بندی را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه مغایرت، اقدامات اصلاحی را از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری نمایند.

او بیان کرد: مراکز خرید حق دریافت هیچگونه وجهی از کشاورزان در زمان تحویل محصول نخواهند داشت و مراتب باید به شماره تلفن ادارات غله شهرستان و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۲۹۸ هزار و ۲۴۱ تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع ۵۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل تاشهریورماه تسویه شده است.

بیرانوند افزود: این میزان از طریق ۴۰ مرکز و در قالب ۶۴ هزار و ۲۶۱ محموله از ۲۷ هزار و ۴۷۲ کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا، کوهدشت و دلفان بود.

او  اضافه کرد: نرخ خرید گندم معمولی در سال ۹۸ به ازای هر کیلوگرم یکهزار و ۷۰۰ تومان و گندم دوروم نیز یکهزار و ۷۷۰ تومان بود در حالیکه این قیمت‌ها سال ۹۷ به ترتیب یکهزار و ۳۰۰ و یکهزار و ۳۷۰ تومان بود.

سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان به ترتیب ۴۶ هزار و ۲۵۳ و ۱۸۴ هزار و ۳۰۰ هکتار می‌باشد که برداشت محصول تا پایان مردادماه از این سطح ادامه دارد و میزان برداشت و خرید تضمینی این محصول امسال به ترتیب ۴۲۰ هزار و ۳۲۰ هزار تن پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار