صادرات ۱۱۰ هزار تن گندم مازاد لرستان به سایر استان‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۱۱۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف نیاز در استان تولید و پس از برداشت به سایر مناطق کشور صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۱۱۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف نیاز در استان تولید و پس از برداشت به سایر مناطق کشور صادر می‌شود.

اسد عبداللهی در بازدید از مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی لرستان افزود: پیش بینی شده در سال جاری حدود ۳۶۰ هزار تن گندم دیم و آبی از مزارع استان لرستان برداشت شود که از این مقدار ۲۵۰ هزار تن مصرف داخلی است و مابقی آن به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

او تامین بخشی از گندم مورد نیاز سایر استان‌ها توسط لرستان را یک گام مطلوب در تولید این محصول استراتژیک دانست و ادامه داد: اقدامات مثبتی در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان صورت گرفته است.

او  تصریح کرد: به منظور انجام تغییراتی در زمینه کاشت، داشت و برداشت گندم باید کار‌های تحقیقاتی خاصی انجام شود که مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان در این زمینه موفق بوده و بذر‌های موثری را پرورش داده که تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت و راندمان دارند.

عبدالهی همچنین گفت: دانه‌های روغنی و حبوباتی همچون نخود و عدس از دیگر محصولات لرستان هستند که رتبه سوم و چهارم را دارند و پس از گندم و جو بیشترین سطح زیر کشت لرستان را معادل ۱۰۰ هزار هکتار به خود اختصاص داده‌اند.

او افزود: برخلاف روش سنتی، استفاده از ابزار آلات جدید و ماشین آلات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و با بکارگیری روش‌های نوین کشاورزی، میزان مصرف آب کمتر و با جایگزین شدن کشت پاییزه و بذر اصلاح شده تولید محصول بیشتر شده است.

حدود ۸۰۰ هزار هتار اراضی کشاورزی و ۵۰ هزار هکتار باغ در لرستان وجود دارد و سالانه به طور متوسط ۲.۵ میلیون تن انواع محصول از این سطح برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.