مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

۸۰ درصد چاه‌های استان سمنان مجهز به کنتور هوشمند شد

ایرج حیدریان با تأکید بر لزوم جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب گفت: ۸۰ درصد چاه‌های استان سمنان مجهز به کنتور هوشمند شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان بابیان اینکه رفع چالش کم‌آبی در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در استان برنامه‌ریزی‌شده است که با افزایش همدلی مسئولان این طرح‌ها در گام اجرایی قرار می‌گیرد، گفت: اکنون ۸۰ درصد از چاه‌های استان، مجهز به کنتور هوشمند شده است.

او با اشاره به اینکه کلنگ زنی سد فینسک در آینده نزدیک انجام می‌شود، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح در قالب (الف-ب) در استان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان بابیان اینکه سد فینسک از طرح‌های مهم عمرانی در استان است، تصریح کرد: با تکمیل آن برای تأمین آب آشامیدنی شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه اقدام خواهد شد.

حیدریان از تدوین برنامه سازگاری با کم‌آبی استان سمنان خبر داد و گفت: این برنامه از سال ۹۷ با تصویب کلیات آن توسط هیئت‌وزیران در دستور کار قرار گرفت و تصویب این طرح در نشستی که با حضور چهار وزیر و دو معاون رئیس‌جمهوری انجام خواهد شد، در مرحله نوبت تعیین زمان برای برگزاری جلسه قرار دارد.

او بیان کرد: برنامه سازگاری با کم‌آبی استان سمنان از سوی استاندار به وزارت نیرو ارسال شد و در قالب طرح‌های مختلف برای رفع چالش کم‌آبی اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بابیان اینکه بر اساس سند سازگاری با کم‌آبی باید در ۱۰ سال میزان مصرف آب در بخش کشاورزی، ۳۰ درصد کاهش یابد، اضافه کرد: باید با رهیافت‌های اصولی این طرح در گام اجرایی قرار گیرد.

حیدریان با اشاره به اینکه لزوم افزایش میزان تولیدات در بخش کشاورزی استان سمنان بیان کرد: اجرای سند سازگاری با کم‌آبی در استان اجتناب‌ناپذیر است و باید تمامی دستگاه‌های اجرایی، بخش تولید و صنعت برای اجرای آن پای‌کار باشند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار