در بسته خبری حوادث بخوانید

از دستگیری چندین سارق حرفه‌ای تا توقیف کامیون حمل مرفین

مهترین اخبار حوادث استان گلستان را در بسته خبری امروز بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مهمترین خبر‌های حوادث امروز یک خرداد ماه را در استان گلستان در این بسته خبری مرور می‌کنیم.


اعتراف به ۱۲ فقره سرقت در گرگان


سرهنگ مجتبی مروتی رئیس پلیس آگاهی در گلستان گفت: بدنبال وقوع چندین فقره سرقت بعنف در اماکن تفریحی و گردشگری شهرستان گرگان و با توجه به اهمیت موضوع، مراتب بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: برابر اظهارات شاکیان، متهمان در نقاط خلوت پارک‌ها و اماکن تفریحی، طعمه‌ها را شناسایی و در فرصتی مناسب با تهدید آنان، دوربین عکاسی، موبایل، پول و سایر تجهیزاتشان را به سرقت برده اند.

این مقام انتظامی گفت: تحقیقات فنی و تلاش بی وقفه ماموران در این راستا آغاز شد و پس از بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته، استعلام از بانک‌های اطلاعاتی این پلیس و بررسی پرونده‌های سرقت بعنف طی ماه‌های گذشته، سرانجام سرنخ‌هایی از سارقان بدست آمد.

سرهنگ مروتی افزود: با اشراف اطلاعاتی پلیس، محل تردد یکی از سارقان در گرگان شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

او افزود: متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه جرمی شد که پس از مواجهه حضوری با شکات و مستندات موجود، لب به اعتراف گشود و به ۱۲ فقره سرقت بعنف در گرگان با کمک همدستش اقرار کرد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: با تلاش ماموران، همدست سارق نیز در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و هر ۲ متهم برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ مروتی با اشاره به کشف تعدادی اموال مسروقه از سارقان و تحویل آن با مالباختگان، خاطرنشان کرد: در این عملیات ۲ مالخر که اموال سرقتی را با ترفند‌هایی خاص از سارقان خریداری کرده و به فروش می‌رساندند نیز دستگیر شدند.


کامیون حامل مرفین به مقصد نرسید


سرهنگ محمدعلی کریمی فرمانده انتظامی بندر ترکمن گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند یک دستگاه خودرو‌ی کامیون حامل انواع مواد مخدر را شناسایی کنند.

او گفت: ماموران در یک عملیات موفقیت آمیز خودروی مورد نظر را در محور بندرترکمن به سمت گمیشان توقیف و به مقر پلیس انتقال دادند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی انجام شده توسط ماموران، ۵ کیلو و ۳۰۱ گرم مواد مخدر از نوع مرفین که به صورت ماهرانه‌ای در خودرو جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی بندرترکمن گفت: در همین ارتباط یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.


دستگیری سارق با ۴۱ فقره سرقت در آق قلا


سرهنگ سعید دادگر فرمانده انتظامی گلستان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در آق قلا و بروز مشکل برای شهروندان، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: اقدامات تخصصی پلیس برای شناسایی سارق آغاز شد و سرانجام پس از یکسری تحقیقات میدانی گسترده و بررسی‌های اطلاعاتی، ماموران موفق به شناسایی سارق سابقه دار شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای انجام تحقیقات بیشتر به مقر پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ دادگر بیان کرد: سارق که ابتدا منکر هر گونه جرمی بود پس از مواجهه با شواهد و مستندات غیر قابل انکار پلیس، به ۴۱ فقره سرقت کابل برق در آق قلا اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هر گونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع دهند.


کیف قاپ حرفه‌ای در گرگان به دام افتاد


سرهنگ سعید دادگر فرمانده انتظامی گلستان گفت: در پی وقوع چندین فقره کیف قاپی در گرگان، مراتب بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی پلیس برای شناسایی سارق آغاز و سرانجام پس از بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته و تلاش بی وقفه ماموران، سارق حرفه‌ای شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و برای انجام تحقیقات بیشتر به مقر پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ دادگر بیان کرد: سارق که ابتدا منکر هر گونه جرمی بود پس از مواجهه با شواهد و مستندات غیر قابل انکار پلیس به ۲۳ فقره کیف قاپی در گرگان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی گفت: پلیس برای دفاع از امنیت و آرامش مردم با تمام وجود آماده است و در این راستا شبانه روز تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.